מה זה בכלל איפיון אתר

תוכן עניינים

איפיון אתר האם חייב לעשות? בעשור האחרון, אי אפשר להתעלם מעולם האינטרנט שהולך ומתפתח כל הזמן. יותר חברות מעבירות תקציבים לדיגיטל מתוך הבנה שכמעט כל הקהלים נמצאים שם. עסקים קטנים, גם הם הבינו את היתרונות הקיימים בבניית אתרים לצד שיווק ופרסום דיגיטל, מדובר על אחת הדרכים היעילות ביותר ליצירת קשר עם קהלים חדשים. איך בונים אתר ומה זה תהליך איפיון? כל מה שרציתם לדעת בכתבה אחת.

ההגדרה של איפיון אתר

איפיון אתר הוא השלב הראשון בהקמת כל אתר, ללא קשר לסוגו. אפילו עמוד נחיתה דורש איפיון. אפיון אתר, זה בעצם הארכיטקטורה של האתר, עם כל המשתמע מכך:

  1. איפיון עמוד הבית – עמוד הבית הוא העמוד החשוב ביותר בכל אתר ושטח הנדל"ן העיקרי ביותר שיש בו. כמעט כל מי שיכנס לאתר שלכם יעבור בעמוד הבית, לכן, חשוב שעמוד הבית יהיה עשיר אך לא עמוס, יכלול באנרים שונים המובילים לקטגוריות המובילות שלכם. באתרי סחר, תוכלו גם לשלב קרוסלה של המוצרים הכי נמכרים שלכם.
  2. אפיון תפריט – התפריט, בעל חשיבות גבוהה כאשר אנו מדברים על חווית משתמש. בעזרת התפריט אנו בעצם מנווטים את דרכנו באתר. אם התפריט לא יהיה נוח לקריאה, לא יהיה ברור, או שהוא לא יגיב מהר, אתם עלולים לפגוע באופן ישיר בחווית המשתמש ולגרום לו לנטוש.
  3. עמודים פנימיים – אז עברנו את עמוד הבית וגם את התפריט, אבל מה עם העמודים הפנימיים? איך יראה עמוד החזון שלכם, איך יראה עמוד ערכי החברה, האם תרצו להציג את צוות העובדים? האם תרצו לשלב מגזין שיכלול כתבות תוכן? את כל הדברים האלו סוגרים בשלב האיפיון ומחליטים עליהם מראש.
  4. עמוד צור קשר או טופס ליד – בסופו של דבר, אתם רוצים שהלקוח יעשה פעולה כלשהי, ישאיר פרטים, יתקשר אליכם לבירור (או במקרה של אתרי סחר ירכוש מוצר). חשוב לבנות עמוד צור קשר ברור ומובן ואם אפשר שהטלפון שלכם יהיה לחיץ וניתן יהיה להתקשר ישירות אליכם. במידה ויש טופס ליד, חשוב שהטופס יהיה ברור קריא ומזמין.
  5. תחשבו תמיד מובייל – מפני שבניית האתר מתקיימת בזמני העבודה שלכם, יש נטייה להסתכל על הכל באמצעות המחשב הנייד או הנייח, אבל 97% (ומעלה!) מהמשתמשים שיכנסו אליכם לאתר, יגלשו מהמכשיר הסלולרי שלהם. לכן, חשוב מאוד לבדוק שהאתר שלכם נראה מעולה, גם במכשיר הנייד, שכל הטפסים מוצגים נכון והכפתורים לא ברחו לצדדים.

איפיון אתר

ומה אחרי שלב האיפיון?

איפיון אתר הוא השלב הראשון בתהליך בניית האתר ועל בסיסו, נקבעות העלויות וזמני העבודה. כמו שציינו קודם, איפיון הוא מעין ארכיטקטורה כללית של האתר ולאחריו מגיעים שלבים נוספים:

עיצוב, טקסט וחווית משתמש

אחרי שהחלטנו מה יהיה איפה, הגיע הזמן לייצר עיצובים וטקסטים לאורך האתר כולו. לא בטוחים המ אם רוצים? תתחילו לגלוש ולקבל השראות מאתרים שונים ברחבי העולם, היכנסו לפינטרסט או לתוכנות השראה אחריות ותראו מה אתם אוהבים ומה מתאים לכם. כמובן שחשוב לשלב מעצב UI\UI לתהליך, על מנת שהאתר יהיה ידידותי למשתמש.

פיתוח האתר

עכשיו אתם יכולים לשבת רגל על רגל ולתת למפתחים לעשות את העבודה. בסיום הפיתוח תקבלו לינק לאתר החדש שלכם (איזה כיף!).

QA

שלב ה-QA הוא השלב הסוגר של בניית אתר. זה השלב בו אתם גולשים המון (המון המון) באתר ומחפשים תקלות. בודקים שהטפסים נשלחים, שהבאנרים לחיצים ושאין באגים.

לסיכום

איפיון אתר הוא החלק הראשון בהקמה של כל אתר, ללא קשר לסוגו. על בסיס איפיון האתר יגזרו זמני העבודה והעלויות.
איפיון אתר הוא החלק הכי חשוב בהקמת אתר, וזה כמובן יתן לנו הערכה מדוייקת יותר לזמנים ומחירים שונים.
אנחנו נשמח לעזור לכם לאפיין את האתר המושלם בשבילכם!

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!