מאחורי הקלעים של הקמת מותג איקומרס – נוכחות ברשתות החברתיות (פרק 5)

תוכן עניינים

אז לאחר מאות פרוייקטים של איקומרס הכללו: עיצוב UX/UI, פיתוח, מיתוג, SEO ועוד מיליון דברים, הצלחתי לפנות קצת זמן לפרוייקט אישי שלי לגמרי, כי בסופו של דבר בתור יזמים אנחנו אוהבים הרפתקאות חדשות ודברים חדשים והרעב לא נגמר אף פעם. לאחר שהקמנו כמה סיסטמים חזקים לעסקים השונים: חברת סטארטאפ, סוכנות דיגיטל וכמובן עוד שלל עסקים שונים כמו אתרי תוכן ולידים, קהילות סושיאל וכ'ו, הצלחנו לפנות קצת זמן למותג איקומרס חדש בשם: "Dinosaurzus", מותג איקומרס בנישת הדינוזואורים. בסדרת מאמרים זו שהולכת להציג קייסטאדי אספר ואשתף איתכם את הדרך שעברתי על מנת להקים את המותג מ-0 ל-100 כמו שאומרים. ממצב שלא היה לי אפילו רעיון עד למצב שהמותג באוויר – עם נישה, מעטפת סושיאל, אסטרטגיית קידום, חנות, מוצרים וכ'ו. בכל פרק בסדרה אשתף בחלק אחר בתהליך. בפרק החמישי פרק זה, נדבר על השלב החמישי בהקמה של כל חנות איקומרס – יצירת נוכחות למותג ברשתות החברתיות.

תכנון אסטרטגיה

המטרה היא לבנות תכנית סושיאל כדי להציג נוכחות של המותג בכל הרשתות האפשריות כדי שניראה כמו מותג איכותי ונהיה כל הזמן בתודעה של הלקוחות והקהל שלנו.

אז בתור התחלה לא היה לי זמן בכלל להתעסק באסטרטגיה שזה דבר שגוי. אבל אנחנו בתור ישראליים רוצים כל הזמן מהר – כאן ועכשיו!
אז נתתי לאחת העובדות שלי פשוט להכין תכנים, ושמתי מעצב ג'וניור שרק לומד ואפילו לא עושה עבודות, על העיצובים. התוצאות שקיבלתי? מצחיקות, אבל העיקר לזוז קדימה!

יצירת עיצוב לערך מוסף ללקוחות ובידול במותג.
יצירת קומיקס לערך מוסף ללקוחות ובידול במותג.

המטרה הייתה לייצר כמה שיותר תנועה לעמוד כדי שיהיו עוקבים. אפילו לא היה לי לוגו עדיין, אמרתי הכי גרוע נמחק את התמונות הישנות בעתיד.
רק רציתי לזוז ושדברים ירוצו ולא יתקעו במקום בגללי, כי לי אין זמן להניע את הצוות.
אז פשוט הבאתי להם פריסטייל שיכינו תוכן ע׳׳י המנהלת סושיאל שלנו והמעצב ג׳וניור.
וזה נמשך כך כשבועיים בערך עד שהבנתי שזה לא עובד טוב.

עשיתי פגישה לכל המנהלים בחברה (כ-7 אנשים) והתחלתי להסביר על המותג ומה אני רוצה בדיוק מכל אחד, איך אני רואה את זה, הקשבנו לכל אחד ודייקנו את זה אפילו יותר, ככה זה שיש לכם צוות איכותי.
החלטנו שבגלל שיקח זמן עד שנעצב את האתר ונעלה מוצרים ובאמת נניע את הכל, בתור התחלה רק ניתן ערך ערך ערך, כי ככה מנצחים היום, הרבה תוכן והרבה ערך בכל תוכן, אז החלטנו להתחיל עם הסושיאל לפי הסדר הזה: פוסט כל יום, יום ראשון קומיקס, יום שני הצגה של דמות או עובדה מעניינת, יום שלישי קומיקס וכך הלאה חוזר על עצמו… חשוב מאוד לבנות לו"ז מסודר לסושיאל ולתכנן אותו בקפידה כדי שדברים לא יתפספסו. היום ניתן אפילו לתזמן פוסטים וסטורים ככה שזה הופך את עבודת הסושיאל לפשוטה הרבה יותר.

גאנט תוכן מסודר לרשתות החברתיות. חשוב לבנות את הלו"ז ולתזמן הכל מראש כדי ששום פוסט לא יתפספס
גאנט תוכן מסודר לרשתות החברתיות. חשוב לבנות את הלו"ז ולתזמן הכל מראש כדי ששום פוסט לא יתפספס, וכמובן התוצאה הסופית מדברת בעד עצמה…
האינסטגרם של דינו
האינסטגרם של דינו

בניית שלד חזק  לעמוד סושיאל

לאחר שבנינו אסטרטגית פרסום, התחלתי לחשוב איזה הייליטים אני רוצה לעשות שיהיה קל לאנשים למצוא תוכן שהיה בעבר והיום הוא כבר למטה למטה בעמוד.
אז עשינו כמה הייליטים:
קומיקסים – יעלה ריפוסט של הפוסט לסטורי כדי שאנשים יוכלו להגיע בלחיצת כפתור מהר לקומיקס.
עובדות – אותו פרסום של העובדות שאנחנו מעלים כפוסט, רק בגודל של סטורי. המטרה ליצור המון עובדות בלחיצת כפתור מהירה.
מאמרים – כל מאמר שהעלנו לאתר שנדבר על זה בפרק הבא בסדרה, אנחנו נעלה תמונה עם קישור ישירות למאמר, כדי להזרים תנועה לאתר.
בדיחות – בדיחות שנפרסם כפוסטים יעלו גם כסטורי כדי להציג גם תוכן מצחיק בין כל התוכן המקצועי.
דברים מצחיקים – בנוסף לבדיחות, אנחנו מעלים דברים מצחיקים או תמונות מצחיקות שקשורות לדינוזוארים.
דינו ורס – שם נוצר העולם של דינו ורס, מציגים את כל הדמויות בקומיקס עם האנשה, תחביבים של כל דמות, גיל, משקל, מדינות שביקר, סימן מזל ועוד מלא דברים.
רקעים – רקעים מיוחדים לטלפון עם שלל דמויות מהקומיקסים.

עמוד האינסטגרם לאחר חודשיים ראשונים. גדילה יפה לא?
עמוד האינסטגרם לאחר חודשיים ראשונים. גדילה יפה לא?

תוכן וגדילה

אז יש לנו אסטרטגיה, יש לנו שלד מעולה לעמוד סושיאל חזק, מה חסר? תוכן תוכן תוכן.
בנינו אסטרטגיית תוכן לכל חודש קדימה והתחלנו לעצב את הפוסטים וכמובן לתזמן אותם בהתאם שכל יום יהיה פוסט.
לאחר כמה חודשים, נבדוק איזה פוסטים עובדים הכי טוב, איזה תוכן הכי מתאים, באיזה שעות, תגיות ועוד דברים כדי לדייק את הקהל, גברים או נשים? גילאים? ועוד נתונים שנעקוב אחריהם כדי לייצר יותר מעורבות.

הפעולה האחרונה היא לייצר מעורבות ע׳׳י אנשים ולא לחכות שיגיעו אלינו. היום יש תוכנות לדברים האלו, אבל מהניסיון שלי לרוב אינסטגרם חוסם או מוריד את החשיפה, לכן אנחנו עושים באופן ידני כמה אסטרטגיות פשוטות:
1. follow unfollow – עוקבים אחרי אנשים שעוקבים אחרי חשבונות בנישה ולאחר כמה ימים מורידים עוקב, מה שגורם להם לראות את התוכן וככל הנראה להישאר עוקבים שלנו.
2. תגיות – הולכים לתגיות של דינוזוארים ועושים לייק או תגובה לחשבונות.
3. שיתופי פעולה – בכנות עד כה לא יצא לי לעשות שיתופי פעולה איכותיים, אבל אנחנו עדיין לא מוותרים וממשיכים לחפש.

האינסטגרם פעיל כחודשיים בדיוק נכון לכתיבת שורות אלו, וכיום יש בו למעלה מ-500 עוקבים ומעורבות לא רעה בכלל של לייקים ותגובות נכון לכרגע 17.3.2023500 עוקבים לדינו.

נכון לעכשיו אנחנו במצב מעולה. יש לנו כל מה שמותג איקומרס צריך בתור התחלה: אסטרטגיה מדויקת לגדילה, דרכים להזרמת תנועה והיכולת ליצור עם הגולשים אינטראקציה רגשית וייחודית למותג בעזרת הדמויות שלנו מהקומיקסים שאנחנו עיצבנו ובנינו מ-0. בנוסף רוב הקהל שלנו מארה׳׳ב שזה גם מה שרצינו להשיג – נקודה נוספת חשובה שחשוב לשים לב אליה שאנחנו מגדילים את המותג במשתמשים ממדינת היעד שלנו.
אמשיך לעדכן כמובן.

בפרק הבא והאחרון לסדרה שלנו נדבר על השלב השישי בהקמת מותג איקומרס – יצירת מאמרי תוכן לאתר על מנת להביא תנועת לקוחות אורגנית. איך עושים את זה נכון?

את זה תגלו במאמר הבא בסדרה (:

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!