איך הקמנו נכס דיגיטלי שמכניס אלפי שקלים בכל חודש בלי להוציא שקל על שיווק ממומן

תוכן עניינים

איך הקמנו נכס דיגיטלי מ-0 למצב שהוא מכניס אלפי שקלים כל חודש בלי להשקיע שקל על שיווק ממומן?

הנכס הדיגיטלי הראשון שהקמנו היה חנות רחפנים בשם דרונקס – נכס דיגיטלי מאוד מיוחד עבור אוקטופלוס.
לאחר מחקר עמוק ויסודי על נישות אפשרויות לישראל, הגענו לנישת הרחפנים, נישה מבוקשת ומאוד מיוחדת ושמנו לב שהתחרות יחסית נמוכה.
לכן החלטנו על מודל דרופשיפינג של שילוח סחורה מסין ישירות ללקוחות.
ואז התחלנו לבצע את המחקר שלנו.

לאחר שניתחנו את הנישה לעומק ועשינו מחקר מעמיק שכלל: מחקר מתחרים, מחקר מילות מפתח, מחקר מוצרים ומחקר ספקים,
הגענו להבנה שחנות רחפנים היא אופציה מעולה לנכס דיגיטלי בתחום הרחפנים עקב תחרות נמוכה, ביקוש גבוה ואופציות התרחבות משמעותיות.

התחלנו את העבודה על הנכס שלנו ב-22.8.2021 ולאחר שבוע של מחקר מדוייק לנישה, התחלנו את בניית האתר. בניית האתר כללה העלאת 100 מוצרים שלקחה סדר גודל של חודש עבודה מכיוון שלא עבדנו רק על האתר, היה לנו המון עבודה על פרויקטים אחרים במקביל.

באתר לא הושקע שום עיצוב ושום עבודה איכותית, המטרה העיקרית הייתה לראות תוך כמה זמן אפשר לראות כסף במינימום השקעה בעיצוב או בבנייה.
מינימום השקעה מקסימום תשואה.

דף הבית של דרונקס
דף הבית של דרונקס

כמה כסף השקענו בנכס הדיגיטלי?

שאלה טובה, האמת שלא הרבה בכלל, החלטנו להרים את הפרוייקט ולתת לו להתגלגל לבד ברמה שבקושי שילבנו עבודה חודשית של קידום אורגני, הצלחנו בגלל שבנינו תשתית מאוד חזקה שיודעת לקדם את עצמה לבד. כמובן שאם היינו משקיעים יותר כסף על קישורים או מאמרים לחלופין, היינו בתוצאות טובות יותר ומרוויחים הרבה יותר.

אז את האתר כמובן שבנינו דרך הסוכנות שלנו, אוקטופלוס, כך שלא עלה לנו כסף. העלאת מוצרים העלינו בעצמנו, ומאמרים עבדנו מול כותבי התוכן שלנו. הדבר האחרון שנשאר הוא קישורים ששוב – לקחנו מאתרים שלנו.

אבל אם אתם תרצו לבנות בעצמכם בואו נבין קצת את המחירים:

בניית חנות אינטרנטית:

בניית חנות אינטרנטית היום עולה במנימום 6,000 ש"ח, לאחר מכן יש הכנה מותאמת לקידום אורגני תוך חשיבה על התפריט ועל הקטגוריות + מחקר מילות מפתח ממוקד שעולה באזור 1,500-3,500 ש"ח.

כמובן שאתם תמיד יכולים לבנות בעצמכם השאלה האמיתית כמה זמן יקח לכם ומה תהיה האיכות של האתר שבניתם. המחירים יכולים להשתנות.
(המחירים מעודכנים לתאריך 07/08/2022 וזה רק הערכות).

מאמרים לאתר:

לדרונקס כתבנו 12 מאמרים סה"כ בקצב של 3 מאמרים בחודש.
כל המאמרים היו עולים בממוצע באזור 1,000-1,600 ש"ח.
כמובן שכל המאמרים עברו שיפור SEO ע"י מקדמי האתרים שלנו ועריכה משמעותית, אבל אין מה להיכנס לזה במאמר.

כל מאמר נכתב לפי מחקר המילות מפתח שעשינו, כל מילת מפתח בחרנו בקפידה שתעזור לקדם את האתר בצורה הטובה ביותר לטווח הארוך, כל צעד היה מתוכנן בקפידה, התכנון היה בעיקר רוב העבודה מכיוון שלא תיכננו לקחת את האתר כפרוייקט גדול, אלא כפרוייקט קטן מאוד עד רמת אי תחזוקה שלו.

מאמרים בדרונקס
מאמרים בדרונקס

קישורים לאתר:

בקישורים לאתר, האתר קיבל 5 קישורים מאתרים שונים, מעט מאוד קישורים.
לכן אתם תוכלו לראות בסטטיסטיקה שהאתר מטפס לאט לאט, אבל חשוב לציין שהאתר מטפס בעצמו.
משמע לא ביצענו תהליכים חודשיים כדי לקדם את האתר, במידה והיינו מבצעים האתר היה מתקדם פי 5 יותר מהר.
אז למה לא ביצענו? מאוד פשוט – עומס בפרוייקטים והתחייבויות ללקוחות ולכן לא היה לנו את הזמן להתייחס לנכס שלנו במלוא תשומת הלב.

קישורים היו עולים באזור 700 – 1,500 ש"ח תלוי באיכות הקישורים.
אכן נכס דיגיטלי דורש השקעה רבה בחודשים הראשונים מכיוון שהוא אינו מחזיר את ההשקעה ולכן רוב האנשים אינם מאמינים ומעדיפים לא לקחת סיכון גדול.

אבל חשוב להבין שברגע שאנחנו מתכננים את כל הצעדים ובוחנים את הנישה בקפידה – אין לנו סיכון!
השאלה היא רק מתי ייכנס הכסף הראשון. אך מהרגע שנכנס יש לנו הוכחת היתכנות שהתכנון והחקר המקדים שעשינו והאסטרטגייה שהוצאנו לפועל כולם נכונים ומכאן אפשר לגלגל את ההכנסות לטובת השקעה חזרה בנכס – בקניית קישורים, כתיבת מאמרים, אופטימיזציית אתר ועוד.
לכן אני מאוד מאמין בנכסים דיגטליים ובמשך השנים אפיינתי ובניתי עשרות נכסים דיגטליים שונים.

סיכום מחיר לנכס דיגיטלי:

לפי שראינו את כל הנתונים של המחירים בואו נעשה סיכום קצר:
בניית חנות אינטרנטית – 10,000 ש"ח
כתיבת תוכן – 1,500 ש"ח
קישורים – 1,000 ש׳׳ח

זוהי בעצם ההשקעה הראשונית בדרך כלל, כל אחד נדרש לבצע ריטיינר חודשי של קידום אורגני של מינימום של 3 חודשים.
הממוצע של ריטיינר לקידום אורגני נע מ- 2,000 ש"ח ומעלה.
אז בואו נוסיף עוד 3 חודשים של קידום אורגני איכותי. בכמה "נזק" אנחנו יוצאים?
אז יוצא בסה"כ הוצאות של 18,500 ש"ח להקמת נכס דיגיטלי מניב.

תנועה לאתר בעזרת קידום אורגני

כפי שהבנו מבחינת עבודה באתר לא נעשתה הרבה עבודה של קידום אורגני, אבל נעשה המון תכנון בקפידה ומחשבה בכל צעד.
לטעמי חשיבות התכנון וההירכיה (תפריט האתר) הינם הצעדים הראשונים ביותר, ולא האחרונים כמו שאר בוני האתרים. בקידום אורגני יש חשיבות רבה לתכנון, לבחירת הנישה ולבניית ההיררכיה בתוכו.

בואו נדבר קצת נתונים, שהאתר התחיל להיות באוויר יחסית הוא צבר כמות של קליק אחד ממוצע בלבד.

אפשר לראות שהציר במשך השנים עולה בכמות הקליקים מדי חודש כל הזמן.
נכון להיום 7.8.2022 האתר מקבל כמות קליקים ממוצעת של 40 כניסות ביום, משמע 1,240 כניסות בחודש!
והכל בעזרת קידום אורגני, לקוחות שמחפשים אותנו.

ובחודש האחרון אנחנו עומדים על מיקום נהדר ברוב הביטויים המרכזיים של האתר עם 1.21K כניסות חודשיות לאתר, הפוטנציאל גדול הרבה יותר, כי אם היינו מקדמים את האתר היינו יכולים להגיע היום גם לאזור 3-5K כניסות אורגניות לאתר.

על כל הביטויים אנחנו מופיעים בעמוד הראשון בגוגל, זהו ממוצע של חודש אחרון של האתר בגוגל.
על מנת להגיע למקום הראשון בכל ביטוי נדרשת השקעה כספית של קניית קישורים לאתר כדי לבסס את האוטוריטה שלו מול גוגל.

כמה כסף האתר הכניס עד עכשיו?

המטרה שלנו היא לתת ערך מוחלט ולעזור לקוראים שלנו להבין את כל התמונה, איך אפשר לייצר מקסימום רווח במינימום השקעה.
בהתחלה כמו כל נכס דיגיטלי של חנות איקומרס, לקח לנו קצת זמן להבין את המוצרים ומה הדרך הטובה ביותר כדי לבצע מכירות במינימום שירות לקוחות. נפלנו עם חלק מהמוצרים שבחרנו, הם היו לא איכותיים ועשו לנו בעיות והחזרות. אך ככל שהזמן עבר הגענו לספקים הטובים ביותר שסיפקו לנו מוצרים איכותיים במחירים מעולים.

סה"כ מכירות ברוטו 12,432 ש"ח, משמע הכנסות שהתקבלו, אם תשימו לב לנתון קצת מדאיג תוכלו לראות החזרות על סך 3,815 ש"ח.
עקב כמה רחפנים פגומים כתוצאה מכך שעבדנו עם ספק פחות איכותי, זיכינו את הלקוח והשגנו את הכסף מהספק.
אפשר לראות שכבר בחודשים הראשונים הרווחנו כסף.

חשוב לבחון גם הצלחות וגם כישלונות, אז בואו נציץ על ההחזרות ונראה על איזה תאריכים קיבלנו החזרות והכי חשוב ננתח מהי הסיבה ביחד ונסביר איך מנענו את זה.

אנחנו יכולים לראות שסה"כ החזרנו 10 פריטים בכל התקופה שהחנות פועלת על סה"כ של 3,815 ש"ח.
לרוב קיבלנו זיכוי מהספק איתו עבדנו כי שלחנו את המוצר אליו בחזרה.
אפשר לראות שהחנות עוד לא יציבה מבחינת ההזמנות שהיא מקבלת בגלל סיבה אחת מאוד פשוטה!
היא לא מספיק ממירה, נכון שאנחנו מזרימים המון תנועה לחנות ע"י קידום אורגני, אבל אחוז ההמרה מאוד נמוך בגלל שהחנות לא מספיק אמינה לרוב.

עדכון לתאריך 20/03/2023:
נכון להיום מחזור המכירות החודשי עומד על ממוצע של 4-6 אלף ש׳׳ח עם רווח חודשי של 2-3 אלף שקל חודשי והכל מקידום אורגני וזה לאחר שלא התעסקנו בנכס למעלה משנה ברמת הקידום. כבר אמרנו שאין על קידום אורגני?

איך לשפר יחס המרה בחנות אינטרנטית?

חוזרים לנק' ההתחלה, בגלל שבנינו את החנות במטרה של לייצר כמה שיותר תנועה לאתר בזמן הקצר ביותר, לא שמנו דגש על חווית המשתמש, המשפך אותו עובר הלקוח, יצירת האמון שלו וביסוס האמון ברשותות החברתיות.
הזרמת תנועה מהרשתות החברתיות תורמת לביסוס האמינות אל מול הלקוח. לכן בחודשיים האחרונים תוכלו לראות יציבות כי הוספנו תנועה דרך הרשתות החברתיות ע"י חשבונות שפתחנו לדרונקס. אם אתם חדי עין אתם יכולים לראות שנכון לרגע זה בו אנחנו רושמים את המאמר (07/08/2022) אנחנו נמצאים באותו מחזור מכירות כמו חודש קודם, ונשאר לנו כמעט חודש שלם!

ב-7 ימים בלבד בחודש אוגוסט הגענו למחזור של 1,172 ש"ח!
בכמה נסיים בסוף חודש אוגוסט? רק אלוהי הגוגל יודע בדיוק.

איך אפשר להגדיל את הרווחים פי 10?

האמת שאלו צעדים מאוד פשוטים, אבל לוקחים המון זמן מאיתנו והופכים חנות איקומרס לעסק רציני לכל דבר, וזו היא אינה המטרה שלנו. לכן נתנו לטובים ביותר TTB, סוכנות התיווך לנכסים דיגיטליים הגדולה בישראל, למכור את הנכס שלנו.
אבל בואו נבין מה הנק' לשיפור יחס המרה במהירות האפשרית ובמינימום כסף.

  • שירות לקוחות – כדי לחסוך לנו את הזמן בשירות לקוחות, אנחנו לא מציעים שירות לקוחות בצ'אט או טלפון אלא רק במיילים, דבר בעייתי מכיוון שרוב הלקוחות יחששו לקנות לפני שידברו עם אדם שעומד מאחורי האתר.
    במידה והיינו מכניסים לאתר שירות לקוחות טלפוני עם נציג שמייעץ ללקוחות היינו מגדילים את יחס ההמרה פי 10 בוודאות.
  • חיזוק האמון בסושיאל – להעלות שלל פוסטים על מנת לתת תחושה של ברנד גדול.
    זה יכול להיות תיעוד לקוחות מרוצים, תמונות של רחפנים באריזות, אנבוקסינג של מוצרים ועוד שלל דברים. לסושיאל משמעות גדולה בשיפור יחס המרה ובנוסף קידום האתר בגוגל.
חיזוק האמון בסושיאל.
חיזוק האמון בסושיאל.
  • עיצוב האתר – כרגע האתר מהיר אבל חוויית המשתמש מאוד לא נוחה, האתר נבנה ב-100% לתאימות לקידום אורגני ופחות הושקעה עבודה על חויית המשתמש. לכן מומלץ לבצע עיצוב מחדש לאתר על מנת להפוך את חוויית המשתמש לנוחה יותר.
  • מבצעים – מבצעים מושכים לקוחות ישראלים, זה לא חדש לנו שישראלים אוהבים מבצעים.
    הציעו מבצעים גם אם המבצע לא ממש "מבצע".
  • סרטונים – רוב הרחפנים לא מוכרים ולכן מומלץ לצרף לכל רחפן סרטון אנבוקסינג כדי לראות איך מפעילים אותו, להציג את האיכות שלו ופשוט להראות ללקוח מה הוא מקבל בחבילה.
  • משפכים שיווקים – כיום אין לאתר משפכים שיווקים משמע הוא מאבד המון לקוחות פונטנציאלים שיכולים לרכוש את המוצרים, כמו: "פאנל נטישת עגלה", "פאנל ניוזלטר" ועוד שלל נוספים שתפקידם "לרדוף" אחרי הלקוחות כשהם נוטשים את האתר ו"לצוד" אותם לרכישה.
  • שיווק באימייל – לנכס הדיגיטלי שלנו אין כיום שיווק במיילים: רשימות תפוצה, מבצעים ועוד.
    כל עסק צריך לקוחות חוזרים, והיום יש לדרונקס 0 לקוחות חוזרים, למה? מאוד פשוט, האתר נבנה רק בשביל טסט כדי להביא כמה שיותר תנועה באפס השקעה.

סיכום

אפשר לייצר כסף במהירות עם נכסים דיגיטליים, אבל חשוב מאוד לבנות בסיס איתן וחזק על מנת לא להגיע למצב שתצטרכו לבנות את האתר מחדש כדי לשפר יחס המרה.
בחירת נישה טובה זה 90% מהעבודה, ברגע שבוחרים נישה טובה שאין לה הרבה תחרות ויש המון חיפושים – פגעתם בול למטרה.

אנחנו באוקטופלוס מתמחים בבניית אתרים, נכסים דיגיטליים וקידום אורגני בגוגל.
התורה שלנו זה קידום אורגני, אין כמו אתר שמביא תנועה מלקוחות שרק מחפשים בגוגל את השירותים שהוא נותן.

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!