איך הקמנו חברת סטארטאפ מ-0 ללא משקיע לחברה גלובלית עם אלפי לקוחות משלמים

תוכן עניינים

איך הרמנו בעזרת שיווק נכון חברת סטארטאפ ב-10 אצבעות ללא משקיע, ללא כסף בכיס, הכל דרך דם יזע והמון דמעות – לחברה גלובלית עם אלפי לקוחות משלמים ומרוצים?

קצת רקע

את קלדרופ (KalDrop) הקמנו אני והשותף שלי רון הלל בשנת 2020, כאשר אני המנכ׳׳ל ואמון על כל הצד השיווקי, המסחרי והתפעולי ורון הוא CTO ומנהל את כל הפן הטכנולוגי – מבסס ארכיטקטורה מתאימה, מפתח את הקוד ומספק תמיכה לתקלות.
כמו בהתחלה של כל עסק תוכנה מרבית העבודה בחודשים הראשונים היא פיתוח התוכנה. רון עבד ימים ולילות ואני ליוויתי אותו בתהליך האפיון והפיצ׳רים (היכולות) של התוכנה. את התקופה הזו ניצלתי למטרות של בניית האסטרטגייה השיווקית והחדירה לשוק, חקר מתחרים מאסיבי כדי לדייק עוד יותר את המערכת שלנו וכמובן ביסוס שיתופי פעולה עתידיים עם לקוחות ושותפים פוטנציאליים.

התחלנו בכך שהבנו את הבעיה של השוק וידענו מה אנחנו רוצים לספק, כל הרעיון מלכתחילה נולד מכאב אישי שלי כסוחר איקומרס שהגיע מהתעשייה. לאחר מכך התחלנו תהליך אפיון ופיצ׳רים שהם מאסט שיהיו בתוכנה, כמו כל חברת סטארטאפ בוטסטראפ (במימון עצמי) המטרה לצאת כמה שיותר מהר לשוק לבדוק היתכנות ולקבל אור ירוק שאנחנו אכן בדרך הנכונה.

מה זה KalDrop?

לפני שניכנס לעומק בואו נבין מה זה קלדרופ.
קלדרופ היא חברת תוכנה בתחום האיקומרס (מסחר אלקטרוני) הפונה לקהל של דרופשיפרים (סוחרי DropShipping). התוכנה יודעת לבצע סנכרון של מוצרים נבחרים מפלטפורמת אלי אקספרס לתוך איביי ונותנת פיצ'רים שונים ומגוונים על מנת להפוך את התהליך לפשוט ונוח. התוכנה יושבת על מחשב הלקוח כתוסף לגוגל כרום ונותנת ללקוח מעטפת של שירותים נלווים דוגמת תבניות לתיאורי מוצר מנצחים, הודעות לשירות לקוחות ועוד וכל זאת על מנת להפוך את חייו של הדרופשיפר לפשוטים ביותר.

איך התחלנו?

אז בזמן שרון רשם את הקוד של התוכנה, אני כבר התחלתי לבנות אתר לתוכנה, אחד מהאתרים הראשונים שבניתי ללא עיצוב. מזל שיש לנו מעצבים היום כי איך אומרים? יכולות העיצוב שלי זה לא ברשימת הדברים שאני מתגאה בהם…

ברוב המקרים סטארטאפים בונים את האתר שלהם בקוד כי כבר יש צוות מתכנתים והם מבצעים את המשימה. במקרה שלנו, בניתי את האתר בוורדפרס מהסיבה הפשוטה – על מנת להביא טראפיק לאתר ולקדם את האתר אורגנית (מה שאני יודע לעשות טוב). אם האתר היה בנוי בקוד לא הייתי יודע לקדם אותו והיה צורך להביא מתכנתים מה שמצריך כסף מה שמצריך משקיע – שלא היה.

אז התוכנה מוכנה ויש אתר באוויר מה הלאה?

אז האמת שהייתה אסטרטגיה סופר פשוטה אבל מאוד מאופיינת.

בתור סוחר איביי בעצמי עם למעלה מ-8 שנות ניסיון הייתי בכל הקהילות האפשריות כמעט של דרופשיפינג, ובנוסף בעבר גם הייתי מלמד ומעביר קורסים, סדנאות וגם שיעורים פרטיים בדרופשיפינג באיביי.

אז קודם כל המטרה הייתה להיכנס לכל הקהילות האפשריות של דרופשיפינג באיביי ולהיות מעורב כמה שאפשר, על מנת לבנות את האוטוריטה שלי בתור מומחה בכמה שפחות זמן.
דבר נוסף שעשיתי הוא להציע ניסיון ראשוני של חודש ראשון בחינם ללא התחייבות וללא הכנסת כרטיס אשראי, מה שבעצם גרם להכניס המון אנשים שחלקם אפילו היו מבטלים לפני שהחודש נגמר ופותחים משתמש חדש בפייפאל.
בנוסף התחלתי להעלות ים של תוכן מפוצץ ערך שלאנשים יפלו לסתות, בעצם כל החומר שאני מלמד תמורת תשלום – לשים הכל ביוטיוב לגמרי בחינם כדי לתת ערך כמה שיותר.
חלק חשוב מאוד היה להפוך את המשתמשים לשותפים בפיתוח של התוכנה. להיות קשוב לכל משתמש ולתת יחס VIP ברמת הפיצ׳רים שאנשים רוצים וחשוב להם ותמיד להיות עם ראש פתוח.
שיתופי פעולה – כמה שיותר שיתופי פעולה עם אנשים גדולים בתחום, תוכנות הקשורות לתחום, שותפים עסקיים וסוכנויות. בניתי תכנית שיווק שותפים ונתתי אותה ללא מעט שותפים עסקיים על מנת להגדיל את ערוצי המכירה שלי.

העלתי המון תוכן כדי לתת ערך לגולשים ולהפוך אותם ללקוחות פוטנציאליים.
העלתי המון תוכן כדי לתת ערך לגולשים ולהפוך אותם ללקוחות פוטנציאליים.

ומה המצב היום?

כשהשקנו את התוכנה המטרה שהצבנו לעצמנו לשנה הראשונה לפעילות היא להיות עם 300 לקוחות משלמים בתום השנה הראשונה. נשמע פסיכי לגמרי לא? אפילו קצת חי בסרט.
אז עברה שנה וגם אנחנו שפשפנו מעט את העיניים כשעשינו תמונת מצב וחישבנו כמה לקוחות צברנו.
מעל 1,000 לקוחות משלמים ומרוצים השתמשו בתוכנה של קלדרופ. מטורף, מספק ונתן לנו המון דרייב להמשיך בכל הכוח.

יצרנו המון שיתופי פעולה עם משווקים + המון תוכן איכותי בחינם וחיבור לקהל יעד מדהים וכל זה תוך נתינת שירות לקוחות פעיל 24/6 בעוד לאף אחד מהמתחרים אין שירות לקוחות פעיל כמו שלנו, דברים קטנים עושים הבדל לאורך זמן.

היום? למעלה מ 52,000 כניסות חודשיות לאתר, מתוכם 5,000 רק על השם של המותג. תודעה יצרנו, לא?
לקוחות מישראל ומכל העולם.

למעלה מ-82,000 צפיות בערוץ היוטיוב הישראלי שלנו עם (תן לי מספר לא מצליח למצוא) סרטונים, ולמעלה מ- 102,000 צפיות בערוץ האמריקאי, למעלה מ-20,000 משתמשים שהשתמשו בקלדרופ במרוצת השנים.

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!