מאחורי הקלעים של הקמת מותג איקומרס – בחירת שם, לוגו ומיתוג (פרק 4)

תוכן עניינים

אז לאחר מאות פרוייקטים של איקומרס הכללו: עיצוב UX/UI, פיתוח, מיתוג, SEO ועוד מיליון דברים, הצלחתי לפנות קצת זמן לפרוייקט אישי שלי לגמרי, כי בסופו של דבר בתור יזמים אנחנו אוהבים הרפתקאות חדשות ודברים חדשים והרעב לא נגמר אף פעם. לאחר שהקמנו כמה סיסטמים חזקים לעסקים השונים: חברת סטארטאפ, סוכנות דיגיטל וכמובן עוד שלל עסקים שונים כמו אתרי תוכן ולידים, קהילות סושיאל וכ'ו, הצלחנו לפנות קצת זמן למותג איקומרס חדש בשם: "Dinosaurzus", מותג איקומרס בנישת הדינוזואורים. בסדרת מאמרים זו שהולכת להציג קייסטאדי אספר ואשתף איתכם את הדרך שעברתי על מנת להקים את המותג מ-0 ל-100 כמו שאומרים. ממצב שלא היה לי אפילו רעיון עד למצב שהמותג באוויר – עם נישה, מעטפת סושיאל, אסטרטגיית קידום, חנות, מוצרים וכ'ו. בכל פרק בסדרה אשתף בחלק אחר בתהליך. בפרק הרביעי, נדבר על השלב הרביעי בהקמה של כל חנות איקומרס – בחירת שם, לוגו ומיתוג.

בחירת השם

אז לגבי השם, במותגים אני מעדיף ששם המותג יהיה בנוי ממילה אחת. למה? כי ברגע שלמותג יש שתי מילים או יותר, הוא הופך להיות פחות קליט ויותר קשה לזכור אותו. חלק בלתי נפרד ממותג זה השם שלו וחשוב להשקיע פה מעט מחשבה לפני שרצים הלאה. אפשר לראות את זה במותגים הגדולים ביותר, הנה כמה דוגמאות שכולנו מכירים: netflix, ebay, amazon, shein. asos. next, apple ועוד מלא…

לאחר חשיבה עמוקה החלטתי לקרוא למותג: Dinosaurzus, שם שיחסית פשוט וקליט בייחוד כי הוא מורכב מהמילה שמייצגת את הנישה: Dinosaur. היופי שמעבר לשם הקליט והקצר, זה אמור לעזור לי גם בקידום האורגני, מכיוון שגוגל מבין יותר לעומק שמדובר באתר על דינוזאורים – גם השם וגם הדומיין מכילים את המילה Dinosaur. זה נותן השפעה קטנה יחסית, אבל כמה דברים קטנים ביחד הופכים בסוף לדבר גדול.

אז בחרנו שם למותג, מה השלב הבא? עיצוב לוגו כמובן.

עיצוב הלוגו

כל הרעיון של הלוגו היה לבנות אותו תחת דמות. מהניסיון שלי, לאנשים קל יותר להתחבר לדמות מאשר רק ללוגו. בעזרת דמות שמשולבת בלוגו אנחנו יכולים להעביר את הסיפור והמסרים של המותג שלנו עוד באינטרקציה הראשונית בינינו לבין הלקוח וזה היתרון המרכזי בלבנות לוגו מבוסס דמות. תזכרו כלל ברזל: רגש מוביל למכירה. המטרה שלנו להשפיע על הרגש. אני לא המצאתי את הגלגל, עשו את זה חברות גדולות ממני: חברת חשמל, פרינגלס, דולינגו ועוד המון…

אז החלטנו אחרי סיעור מוחות של כל הצוות ללכת בקו הזה, שילוב הדמות בלוגו ושכל המיתוג יסתובב סביבה.

שילוב דמות בלוגו המותג.
שילוב דמות בלוגו המותג.

מיתוג החנות

לאחר מכן הייתה מחשבה על בסיס ניתוח של עשרות אם לא מאות מתחרים איך נותנים ערך מוסף במיתוג החנות בצורה שנוכל לייצר רגש סביב הדמות כדי שנוכל למוכר מוצרי POD בלי התאמצות גדולה מצידנו.
ראינו שאחד המתחרים שלנו עושה קומיקס עם דמויות משלו והוא מוכר מוצרים של הדמויות. בכך, הוא מייצר רגש באמצעות הקומיקס – לקוחות פוטנציאליים קוראים את הקומיקס, נהנים ממנו, מתחברים לדמויות והופכים ללקוחות משלמים. החלטנו שזה רעיון מעולה, ופיתחנו את כל המודל של הקומיקס וציירנו דמויות מ-0. לכל דמות יצרנו סיפור ייחודי משלה עם ערכים משלה, אופי ייחודי לה ותחושה שהיא יודעת לייצר.

לכל דמות יצרנו סיפור ייחודי משלה עם ערכים משלה, אופי ייחודי לה ותחושה שהיא יודעת לייצר.

ואפילו נותן לכם הצצה למסמך המלא:

הצגת הדמות דינו
הצגת הדמות דינו

 

אז יש לנו לוגו – דמות שהיא הפנים של המותג, קומיקס דמויות מיתוגי שמתחבר עם מוצרים באתר והמטרת על היא בעצם לבנות מותג של דמויות שילדים ואנשים יתחברו עם אחת או כמה מהדמויות וירצו לקנות דברים של אותה דמות. ממש כמו כל סדרת ילדים מצליחה בעולם, יש חיבור לדמויות ולכן הסדרה כל כך מוצלחת.

חשוב להבין שכל צעד מחושב עם סיבה ויש תוצאה שרוצים להשיג. הקמת מותג איקומרס פרופר הוא תהליך ארוך ואני לא מדבר על דרופשיפינג של חנות נישה. אפשרי לעשות דרופשיפינג ואני בעד כמובן, אבל לבנות הכל תחת מותג שנראה כמו מותג ולא כמו חנות טמפלייט (תבנית עיצוב מוכנה) של 100 שקל.

לא שאני חלילה מזלזל בחנות דרופשיפינג טמפלייט, זאת אחלה דרך לבדוק היתכנות, אבל אם אנחנו מותג אנחנו צריכים להשתדל להיראות מהיום הראשון מותג עד כמה שאפשר, שזה הדברים הפשוטים לטעמי: לוגו, עיצוב אתר מותאם וכל השאר תמיד אפשר לשנות ולהוסיף.

אז עד כאן לפרק הרביעי בסדרה שלנו להקמת מותג איקומרס. השלב הבא הוא לייצר ולהראות נוכחות של המותג ברשתות החברתיות השונות. איך?

את זה תגלו במאמר הבא בסדרה (:

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!