מאחורי הקלעים של הקמת מותג איקומרס – הטעות הכי גדולה שעשיתי? (פרק 8)

תוכן עניינים

אז לאחר מאות פרוייקטים של איקומרס הכללו: עיצוב UX/UI, פיתוח, מיתוג, SEO ועוד מיליון דברים, הצלחתי לפנות קצת זמן לפרוייקט אישי שלי לגמרי, כי בסופו של דבר בתור יזמים אנחנו אוהבים הרפתקאות חדשות ודברים חדשים והרעב לא נגמר אף פעם. לאחר שהקמנו כמה סיסטמים חזקים לעסקים השונים: חברת סטארטאפ, סוכנות דיגיטל וכמובן עוד שלל עסקים שונים כמו אתרי תוכן ולידים, קהילות סושיאל וכ'ו, הצלחנו לפנות קצת זמן למותג איקומרס חדש בשם: "Dinosaurzus", מותג איקומרס בנישת הדינוזואורים. בסדרת מאמרים זו שהולכת להציג קייסטאדי אספר ואשתף איתכם את הדרך שעברתי על מנת להקים את המותג מ-0 ל-100 כמו שאומרים. ממצב שלא היה לי אפילו רעיון עד למצב שהמותג באוויר – עם נישה, מעטפת סושיאל, אסטרטגיית קידום, חנות, מוצרים וכ'ו. בכל פרק בסדרה אשתף בחלק אחר בתהליך. בפרק האחרון, נדבר על השלב הסופי בהקמה של כל חנות איקומרס – יצירת מאמרי התוכן לאתר.

מה חדש?

זה מצחיק כמה דברים יכולים להשתנות בעסק בכמה שעות או כמה ימים, לאלו שלא עוקבים עדיין, בפרק 7 כבר הראנו המון התקדמות עם כניסות אורגניות לאתר והמון דברים חדשים שהכנסנו לפעולה בעסק.
חלקם כבר מייצרים ניצנים ראשונים, אבל עדיין עובדים בהילוך 1 בלי יותר מדי לחץ והמון פרוייקטים של לקוחות.
אז התכל׳ס: התחלנו לייצר תנועה על בסיס כמה פלטפורמות מיוחדות: כמו קווארה, פינטרסט, רדיט ועוד כמה דברים מעניינים…

התחלנו עם קווארה בתאריך ה-30.4.2023 ובתוך שבוע וחצי, הגענו ל-3,370 חשיפות, נחמד לא?
כרגע לא מתורגם להרבה כניסות לאתר, אבל אנחנו מקבלים חשיפה למותג קודם כל בקהילות של דינוזאורים, וזה רק עניין של זמן עד שנתחיל להמיר לכניסות לאתר (לא רוצים לקבל חסימה)

חשיפה מקווארה
חשיפה מקווארה

הטעות הכי גדולה שעשיתי!

אני לא אמשיך להוסיף לכם מתח, בכל זאת כותרת מפוצצת.
אז זוכרים את הדמויות שעשינו ואת הקומיקסים שהשקענו המון שעות ביצירת הדמויות, הרקעים והמיתוג? זורק הכל לפח

למה אתה זורק לפח ימשוגע?

אז קודם כל, אני בכל זאת קצת משוגע אשתי יכולה להעיד עלי, אבל הכי חשוב שהגעתי לתובנה שלקהל יעד שלי זה לא מספיק דמויות חמודות כאלו, לבנות חיבור חזק לדמויות של דינוזאורים, אחרי מחקר קהל מעמיק יותר וגם זה של כמה שעות בלבד, הכיוון הוא ללכת לדמויות מצויירות שהם יותר ראליסטיות.

מעבר לכך הדמויות הזכירו מתחרה אחר עם כמה מיליוני עוקבים וכניסות, אז החלטתי לעשות שיפט זריז כמה שיותר מהר למותג, לא ישפיע יותר מדי כי לא ביססתי כלום חוץ מעמוד אינסטגרם יפה.

האינסטגרם של דינו
האינסטגרם של דינו

אז מה שהיה לנו עד עכשיו כמו שאתם יודעים, כרגע הדמויות החדשות בהכנה ע׳׳י הציירת שלנו האומנית האחת והיחידה.
זה יקח זמן כי הלוואי והיה לה הרבה זמן פנוי, אבל הלקוחות שלנו קודמים לכל.
בנתיים התחלנו לעבוד קצת עם מידג׳רני כדי לקבל השראה לדמויות ולקו העיצובי שאנחנו רוצים לעשות.

לאחר שנחליט על קו עיצובי, נייצר 5 דמויות של סוגי דינוזאורים פופולריים ומשם נתחיל להריץ דברים מעניינים יותר.
מעבר לכך אנחנו בתהליך של גיוס עורך סרטון מקצוען, שבעצם ניקח את הקומיקס ונוכל להפוך אותו לסרטון מושקע יותר, ממש כמו סדרת פוקימון.
זה הכיוון ומהחשבה הולכת לשם, עקב זה שלאחר חיפוש מעמיק, אני לא רוצה להיות תלוי במוצרים שלי על אומנים שיכולים מחר בבוקר להגיד לי ביי.

אז מה נשאר לי לעשות? לבנות מותג חזק, לבנות בסיס מוצרים של מרץ׳ איכותי, ולייצר מוצרים בעצמי, לכן כרגע ההתחלה היא קשה וזה הכיוון שהחלטנו כל הצוות ללכת.

אה לא סיפרתי?

החלטתי בצעד חריג אבל מכל הלב, להעניק אחוזים מהרווח למנהלי הליבה של החברה, הארט דירקטור של החברה, אחראית מחלקת עיצוב ראשית ומנהלת פרוייקטים.
7.5% לכל אחד, מבחינתי הצוות זה המשפחה השניה שלי, וכן רציתי להעניק להם חלק בפרוייקט כי לגמרי מגיע להם, ואני רוצה שהם יהיו חלק וייהנו מהרווחים העתידים של העסק שלנו.
אין על הצוות שלי!

מה העיצובים החדשים שעשית?

אז להביא מעצב 3D שזה בעצם דמויות בתלת מימד, לא משתלם לי לפרוייקט כי כל דמות תעלה באזור 100-600$ רק על פוזה אחת, ואני צריך כמה פוזות…
אז שלחנו את המעצבים שלנו להביא פתרונות, ומצאנו פתרון של דמות ב-2.5D, זה עדיין לא תלת מימד אבל מספיק טוב ונראה מעולה!
אז כמו שאמרתי כרגע אנחנו בשלב הכיוונים לסגנון האומנות שלנו בעזרת מידג׳רני, בלי לחפור יותר מדי הנה כמה דוגמאות לדמויות.

נכון שהם חמודים?!
האמת שאני כבר רוצה להכין לי בובה, אבל! זה עדיין סקיצות ולא באמת הדמויות שאנחנו הולכים להשתמש, ובמידה וכן נשתמש באחת מהם, נייצר אחת מ-0 כדי לקבל קובץ מקור.
אני עוד לא יודע עד כמה מידג׳רני מגן מבחינת זכויות יוצרים, אז לא לוקחים ריזיקות מיותרות.

תנועה לאתר

סה׳׳כ אני מבסוט מאוד, פחות מחודשיים עבודה, שבתכל׳ס זה אזור החודש, ובתכל׳ס תכל׳ס זה בערך 2-3 ימי עבודה שלמים שלי, ועוד כמה ימים של הצוות, אנחנו כבר במצב מצויין של למעלה מ-142 כניסות לאתר!
מתוכם הרוב מגיע מגוגל אורגני, וחלק גדול מגיע מרשתות סושיאל: פייסבוק, קווארה, פינטרסט, אינסטגרם ועוד…

תנועה לאתר מגוגל אנליטיקס
תנועה לאתר מגוגל אנליטיקס

אתר ומוצרים

הבעיה הכי גדולה זה שכל המעצבים שלנו תפוסים בפרוייקטים כרגע, והדינוזאורים אני חייב לשים בצד, אז אמרתי יאללה, אני לא צריך מעצב.
מה הכוונה? נתחיל עם גרסה פשוטה, אני אעשה את כל האפיון שזה בעצם UX, ואני אעבוד עם המפתח, וככה ביומיים הסקיצה ראשונית של האתר מוכנה, והאמת? היא לא נראית כל כך רע כמו שחשבתי…
זה עדיין רחוק ממה שאנחנו רוצים להשיג, אבל בתור התחלה, כדי לרוץ קדימה אני על זה!

עיצוב אתר זמני לדינוזאורוס
עיצוב אתר זמני לדינוזאורוס

לא רע בתור התחלה בכנות, מה אתם אומרים?

מוצרים וספקים

בכנות עם אסטי אני לא אעבוד כי אני לא אוהב להיות תלוי באומנים, לפחות נכון לעכשיו, ובעוד יותר כנות, אין לי כוח לשים את המשימה לביצוע ולהסביר שוב.
אבל אחת העובדות שלנו בקשר עם ספקים סינים ופלטפורמת CJDropshipping שיש לי שם קשרים חזקים מאוד, בכל זאת אני אחד מהשגרירים שלהם לקורסים… (הקורס לא זמין ממזמן, אבל אל תגלו להם)

מייצג את ישראל בכבוד
מייצג את ישראל בכבוד

אז אנחנו מחפשים מוצרים שיהיה אפשר לעלות, כרגע התחלנו לסדר כמה מוצרים, שבכנות נראים רע, אבל זה יעזור לי ל-SEO בתור התחלה.
ושאני אמחק את המוצרים, כי ככל הנראה זה בטוח, אני לא אמחק אני פשוט אכניס בובה אחרת במקומם, ואז אני עדיין שומר על הכוח של הקידום אורגני, חכם אה?
משתדלים כמה שאפשר לחשוב קדימה ולקדם דברים לאט לאט.

דוגמא לאחד המוצרים בחנות כרגע
דוגמא לאחד המוצרים בחנות כרגע

אנחנו משקיעים המון בתוכן כדי שיעזור לקידום אורגני של החנות.
יש לנו תיאור קצר ותיאור ארוך, בתיאור קצר המטרה לשכנע את הלקוח בעוד התיאור הארוך בדרך כלל מתאים ל- SEO.

כמו שאתם רואים אנחנו מתקדמים בקצב לאט, אבל בטוח ונכון, המרווח לטעויות שלנו נמוך יותר, והחשיבה עמוקה הרבה יותר, אני אוהב תהליך איטי ומדוייק מאשר לרוץ ולתקן כל יום…

אימייל מרקטינג

נתחיל לייצר רשימת תפוצה עם מערכת קלאביו, על מנת לייצר סיקוונסים, שזה בעצם אומר רשימה של מיילים שישלחו ללקוחות.
המטרה להפוך גולשים כרגע למיילים, מקווה שנצליח…

סיכום

אנחנו מתקדמים לאט מאוד, אבל שוקלים כל אפשרויות, הדמויות החדשות מסקרנות אותי ממש, ואני מחכה לראות את התוצאות החדשות.
כרגע יש פעילות רוטינית שרצה ברקע: האינסטגרם, פינטרסט, קווארה, רדיט ומאמרים שממשיכים לעלות באתר.
כל עוד זה ממשיך לרוץ אנחנו מתקדמים מעולה, כרגע נתחיל לעלות מוצרים ובשר לכל קטגוריה ונחבר סליקה בעזרת ה׳.

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!