מאחורי הקלעים של הקמת מותג איקומרס – בניית תפריט היררכי (פרק 3)

תוכן עניינים

אז לאחר מאות פרוייקטים של איקומרס הכללו: עיצוב UX/UI, פיתוח, מיתוג, SEO ועוד מיליון דברים, הצלחתי לפנות קצת זמן לפרוייקט אישי שלי לגמרי, כי בסופו של דבר בתור יזמים אנחנו אוהבים הרפתקאות חדשות ודברים חדשים והרעב לא נגמר אף פעם. לאחר שהקמנו כמה סיסטמים חזקים לעסקים השונים: חברת סטארטאפ, סוכנות דיגיטל וכמובן עוד שלל עסקים שונים כמו אתרי תוכן ולידים, קהילות סושיאל וכו', הצלחנו לפנות קצת זמן למותג איקומרס חדש בשם: "Dinosaurzus", מותג איקומרס בנישת הדינוזואורים. בסדרת מאמרים זו שהולכת להציג קייסטאדי אספר ואשתף איתכם את הדרך שעברתי על מנת להקים את המותג מ-0 ל-100 כמו שאומרים. ממצב שלא היה לי אפילו רעיון עד למצב שהמותג באוויר – עם נישה, מעטפת סושיאל, אסטרטגיית קידום, חנות, מוצרים וכו'. בכל פרק בסדרה אשתף בחלק אחר בתהליך. בפרק השלישי בסדרה פרק זה, נדבר על השלב השלישי בהקמה של כל חנות איקומרס – בניית תפריט היררכי.

חשיבות בניית תפריט היררכי מבוסס מחקר מילים

אז למה בכלל חשוב לנו לבנות תפריט היררכי מדויק לחנות האיקומרס שלנו? האם הדבר הזה באמת משפיע? אז התשובה היא חד משמעית כן ויש לא מעט יתרונות לבניית תפריט היררכי לחנות איקומרס שמבוסס על מחקר מילות המפתח שעשינו בשלב הקודם. בואו נפרט על יתרונות של תפריט היררכי משני כובעים – מהכובע של הגולש באתר ומהכובע של גוגל (SEO).

בכובע של הגולש תפריט היררכי חד משמעית ישפר את חוויית המשתמש באתר שלנו ואת אחוז ההמרה. תחשבו על זה: המשתמש חיפש ביטוי מסוים בגוגל, אולי אפילו מוצר. האתר שלנו הופיע לו בתוצאות והוא רוצה לקבל את מבוקשו – מה שהוא חיפש. הוא נכנס לאתר והוא רואה תפריט ענק, מסורבל, ארוך, אין שום היררכיה מסודרת והמשתמש שלנו לא מצליח להתמצא בתוך האתר. מה הוא יעשה? פשוט ינטוש את האתר שלנו ויחפש אתר אחר מסודר יותר בשביל למצוא את מה שחיפש. הדבר האחרון שאנחנו רוצים שיקרה זה שנשקיע בקידום אורגני, נכתוב מאמרים, נקנה קישורים, נעשה אופטימיזציות תוכן ולבסוף כשנצליח להביא טראפיק לאתר הוא פשוט ינטוש את האתר כי הוא לא מסודר מספיק. לכן החשיבות של תפריט היררכי מסודר באתר שלנו היא סופר קריטית.

בכובע השני, של גוגל, ישנה גם כאן חשיבות גדולה לתפריט היררכי מסודר באתר שלנו. גוגל כל הזמן סורק את האתרים שיושבים אצלו (זחלן למי ששמע) ובודק מה יש בתוכם. כחלק מהתהליך הזה הוא גם מקדם את האתרים שעומדים בפרמטרים מבחינתו במנוע החיפוש והשאיפה שלנו היא להגיע לתוצאות הראשונות בגוגל. אפשר להסתכל על זה ככה: גוגל הוא לגמרי כמו משתמש מן המניין שנכנס לאתר שלנו. אם גוגל לא יצליח להבין את התפריט והסדר באתר שלנו הוא פשוט לא יקדם אותנו. לעומת זאת אם התפריט ייבנה בצורה היררכית, מסודרת ויתבסס על מחקר מילות המפתח (בהתאם לנפח החיפושים לכל ביטוי) גוגל ידע לעשות אחד ועוד אחד, יבין בדיוק על מה האתר שלנו מדבר ומה הקשר בין העמודים השונים ויתגמל אותנו בהתאם בתוצאות החיפוש שלו.

הקמת התפריט ההיררכי בחנות

את התפריט בניתי בצמוד למחקר מילות מפתח והכי מסודר שאפשר. כמובן שהייתי יכול להכניס עוד מיליון מילות מפתח, אבל רציתי את הכלליות ביותר שאוכל להכניס מתחת מוצרים רלוונטיים. חשוב לזכור כי תפריט ענק זה חווית משתמש גרועה ואז לא משנה כמה אני אעשה קידום אורגני מצוין, החוויה לא טובה והגולשים ינטשו את האתר.

התפריט ההיררכי שבניתי לאתר. חשוב גם מצד חווית המשתמש וגם מצד גוגל לקידום האתר במנוע החיפוש
התפריט ההיררכי שבניתי לאתר. חשוב גם מצד חווית המשתמש וגם מצד גוגל לקידום האתר במנוע החיפוש

במחקר זיהיתי הזדמנות סופר חשובה לקחת את האתר שלי לרמה הבאה ולעשות משהו שאף אחד לא עשה!
ליצור סוג של מיני אינציקלופדיה לסוגים של דינוזוארים. מכיוון שיש הרבה סוגי דינוזוארים, חיפשתי את כולם ובמחקר חיפשתי את המילות מפתח הכי רלוונטיות שאנשים מחפשים וחוזרות על עצמן בכל סוגי הדינוזוארים.

לאחר שניתחנו את כל הסוגים, היו כמה מילות מפתח שחוזרות על עצמן שוב ושוב באותו הקשר. למשל כמעט בכל ה50+ סוגי דינוזאורים שקיימים, אנשים מחפשים סוג דינוזאור + מילת מפתח מסוימת כמו: משקל, גובה ועוד…

סוגי דינוזאורים
סוגי דינוזאורים

אז החלטתי לקבץ את כל המילות מפתח ולבנות תבנית אחידה שלכל דינוזאור תהיה תמונה מגניבה שלו + סוג של מדריך "הכר את הדינוזואור" עם כל המילות מפתח שחוזרות על עצמן במחקר.

"הכר את הדינוזאור". ממצא נוסף וחשוב שנולד מתוך המחקר מילים ששימש אותי לבידול של המותג שלי
"הכר את הדינוזאור". ממצא נוסף וחשוב שנולד מתוך המחקר מילים ששימש אותי לבידול של המותג שלי

אתם בטח שואלים מה הטוויסט? אז קודם כל אני נותן ערך לגולשים שלי, אני מביא תנועה חיצונית ואני כמובן בונה את האוטוריטה של המותג. בין היתר אני גם אכניס לדף מוצרים שקשורים לאותו סוג דינוזאור, ואז אני מביא תוכן איכותי ומעניין וגם מציג מוצרים של אותו סוג דינוזאור, מגניב לא?
מעבר לכל זה, גוגל פשוט אוהב דברים מהסוג הזה. הוא רואה שאלו ביטויים עם נפח חיפוש גבוה ואין עליהם יותר מידי מענה, ברגע שאני מציג את זה בתוך האתר שלי כבר בתפריט, בצורה מסודרת ומגיש תוכן שנותן מענה אמיתי לגולשים – הוא ידע לתגמל אותי בהתאם.

אז התפריט מוכן ומזומן והגיע הזמן להמשיך לשלב הבא – בחירת שם, בניית לוגו ומיתוג. איך עשיתי את זה בחנות שלי?

את זה תגלו במאמר הבא בסדרה (:

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!