מאחורי הקלעים של הקמת מותג איקומרס – בקלינקים ועדכון בהתקדמות (פרק 7)

תוכן עניינים

אז לאחר מאות פרוייקטים של איקומרס הכללו: עיצוב UX/UI, פיתוח, מיתוג, SEO ועוד מיליון דברים, הצלחתי לפנות קצת זמן לפרוייקט אישי שלי לגמרי, כי בסופו של דבר בתור יזמים אנחנו אוהבים הרפתקאות חדשות ודברים חדשים והרעב לא נגמר אף פעם. לאחר שהקמנו כמה סיסטמים חזקים לעסקים השונים: חברת סטארטאפ, סוכנות דיגיטל וכמובן עוד שלל עסקים שונים כמו אתרי תוכן ולידים, קהילות סושיאל וכ'ו, הצלחנו לפנות קצת זמן למותג איקומרס חדש בשם: "Dinosaurzus", מותג איקומרס בנישת הדינוזואורים. בסדרת מאמרים זו שהולכת להציג קייסטאדי אספר ואשתף איתכם את הדרך שעברתי על מנת להקים את המותג מ-0 ל-100 כמו שאומרים. ממצב שלא היה לי אפילו רעיון עד למצב שהמותג באוויר – עם נישה, מעטפת סושיאל, אסטרטגיית קידום, חנות, מוצרים וכ'ו. בכל פרק בסדרה אשתף בחלק אחר בתהליך. בפרק האחרון, נדבר על השלב הסופי בהקמה של כל חנות איקומרס – יצירת מאמרי התוכן לאתר.

בקושי עבר חודש וחצי מאז שהתחלנו את ההקמה של המותג, דיברנו בפרקים האחרונים על הרבה מאוד תוכן איכותי שעל כל דבר אפשר להרחיב ולבנות עולם משלו.
אבל המטרה העיקרית היא לתת את התוכן הכי רלוונטי שתוכלו להפיק הכי הרבה וליישם על המותג שלכם.
הרי זה כל המטרה של הקייסטאדי של מאחורי הקלעים של הקמת מותג איקומרס.
אנחנו לוקחים את הכל ברוגע שלב אחרי שלב, ולא ב-100% על הפרוייקט מה שנותן לנו המון ׳׳אוויר׳׳ למחשבה ותכנון אסטרטגי מדוייק לקהל היעד, מה שנקרא ׳׳בול בפוני׳׳.

איפה אנחנו היום?

אז פחות מחודשיים שהמותג ׳׳באוויר׳׳ שבעצם יש רק מספר מסויים של מאמרים ותפעול של סושיאל, הצלחנו להגיע למספר מכובד של 30 כניסות לאתר ב-28 ימים בצורה אורגנית בלבד!
קנינו כמה בקלינקים, העלנו מאמרים נוספים וכמובן שהמשכנו בסושיאל המטורף שלנו.
נדבר ממש על הכל בפרק הזה.

30 כניסות לאתר בחודש אחד בלבד
30 כניסות לאתר בחודש אחד בלבד 16.4.2023

אנחנו מופיעים בהמון ביטויים, רשמנו לא מעט מאמרים כדי שכל זה יתקבץ לתוצאה סופית, אבל כמובן שאנחנו רק בהתחלה, הרי מה זה 30 כניסות בינינו?
בקושי רכישה אחת בלחץ, אבל! כל דבר גדול מתחיל ממשהו קטן, אלא אם כן גדלתם להורים עשירים ואז הסיפור הוא שונה לגמרי. אבל אני מניח שלרוב זה לא המצב ולכן אני ואתם כאן ביחד לאורך כל הדרך הזה עד לאקזיט, למרות שלא ממש בא לי למכור את המותג, ימים יגידו.

נתונים של סרץ׳ קונסול מה-28 ימים האחרונים, נכון לתאריך 18.4.2023
נתונים של סרץ׳ קונסול מה-28 ימים האחרונים, נכון לתאריך 18.4.2023

סושיאל

אז אם אתם זוכרים, בפרק 5 – נוכחות ברשתות החברתיות דיברנו על כל הג׳אנט שבנינו, שזה בעצם האסטרטגית תוכן, הייליטים, פוסטים וכל מה שמסביב בעצם.
וכל זה היה בתאריך 17.03.2023.
בדיוק חודש ויום מכתיבת פרק זה, אני מחליט לכתוב את הפרק הנוכחי ולתת עדכון שוטף איפה היינו ואיפה אנחנו היום, לאחר חודש ויום בלבד.

אז איפה היינו?

היינו לפני חודש עם 67 פוסטים באוויר, 506 עוקבים, ו-844 שאנחנו עוקבים אחריהם.
לפני שבוע וחצי בערך ביקשתי מהצוות שלי שנתחיל להוריד עוקבים כדי שנחזור חזרה ל-0 ונראה כמה שצריך.

500 עוקבים לדינו

אז היום לגמרי במזל אנחנו בפוסט ה-100 אחלה מאורע לפרק, עם 763 עוקבים ו-618 שאנחנו עוקבים אחריהם.
כמובן שכל פעולה שמתבצעת בין אם זה להוריד עוקב, לשים עוקב וכו׳.. הכל בעדינות על מנת שלא נקבל חסימה מאינסטגרם וניצור נזק, סבלנות זה המפתח!

אנליטיקס אינסטגרם

כמו שרואים כאן בתמונה ב-30 ימים האחרונים הגענו ל-814 משתמשים יוניקס, משמע משתמש רגיל, ולא אחד שנכנס מאה פעם.
מתוך 814 משתמשים כמחצית כמעט לא עוקבים אחרינו.

30 ימים אחרונים אנליטיקה
30 ימים אחרונים אנליטיקה

הדבר שהכי מעודד אותי בכל התהליך באינסטגרם, שאני תמיד רואה גדילה מחודש לחודש באחוזים. בכל זאת אנחנו שמים כאן איש צוות שיעבוד על ה follow-unfollow וכל ההכנה של התכנים, הפרסום, העיצוב ועוד מיליון דברים.
אז זה באמת מראה לי שהכל מתקדם והכל דופק וההשקעה שאנחנו עושים לגמרי שווה, כי אנחנו לא גדלים רק בכמות העוקבים שזה מעולה, אלא גם בחשיפת המותג וגם ברמת המעורבות.

פילוח של 30 ימים אחרונים באינסטגרם
פילוח של 30 ימים אחרונים באינסטגרם

להסתכל על נתונים בטבלאות ולהגיד וואלה יופי הכל רץ זה מעולה וכיף!
אבל חשוב גם להסתכל, מה התכנים שעבדו לנו הכי הרבה, הן ברמת העיצוב והן ברמת התוכן.
כדי שנוכל להבין מה עבד יותר ומה עבד פחות, ומה שעבד יותר לנסות לשכפל את ההצלחה עוד פעם, שכל תוכן שנשים בתנור יוציא עוגיות.

התוכן שעבד הכי הרבה ב-30 ימים האחרונים בדינו
התוכן שעבד הכי הרבה ב-30 ימים האחרונים בדינו

אז מבחינתנו אינסטגרם סגור ודיי עברנו על כל מה שהיה אפשר לעבור לפרטי פרטים, ניתוח כזה אני מתכוון שאחת מהאנשי צוות שלי יעשה כל חודש לאינסטגרם ויתן לי פלט של תובנות שנוכל להסיק מסקנות, לאסוף דאטה זה מעולה, לעבוד איתו וליישם זה החלק הקשה.

מאמרים

שדיברנו על מאמרים היה באתר אזור ה-50 מאמרים, כיום יש כ-74 מאמרים ועוד 9 מאמרים מתוזמנים.
טעות גדולה שהמון המון המון מקדמי אתרים או בעלי חנויות איקומרס זה להכניס עשרות ומאות של מאמרים בחודש, או אפילו בכמה ימים.
אנחנו לא עושים את זה!

מהסיבה הכי פשוטה שיש, אנחנו רוצים לתת לגוגל לסרוק את האתר בכיף שלו, שיקרא כל מאמר ומאמר, שיבין שעומד מאחורי האתר בן אדם שעובד על התוכן.
שאנחנו מכניסים עשרות ומאות מאמרים ביום, או בחודש גוגל לרוב יקטלג את האתר כספאם, או יתן לו חשיפה מאוד נמוכה בתור התחלה, ומזה אנחנו רוצים להימנע ככל האפשר, לאט ובטוח זה המוטו.

מערכת הניהול של וורדפרס
מערכת הניהול של וורדפרס

84 מאמרים סה׳׳כ שמתוכם 75 פורסמו כבר ועוד 9 מתוזמנים, הקצב הוא מאמר כל יום נכון לכרגע.

בקלינקים

אז אחרי שרשמנו עשרות של מאמרים, הגיע הרגע להגיע לשלב הבא בתהליך וזה בקלינקים!
בעצם אנחנו ׳׳נקנה׳׳ מאתרים אחרים קישורים שיפנו לאתר שלנו כדי לחזק את הקידום האורגני.

מה זה נותן בכלל? ככל שיותר אתרים חזקים ואיכותיים מקשרים לאתר שלכם, מבחינת גוגל האתר שלכם נחשב לחזק ואיכותי יותר וגוגל תקדם אותו קדימה במנוע החיפוש שלה.
כמה שיותר קישורים איכותיים וחזקים יותר מבורך, כמובן שאנחנו לא קונים 100 כל חודש, גם כי כל קישור עולה כסף ולא מעט וגם שוב אנחנו חוזרים ללאט ובטוח.

דוגמא לבקלינק שקנינו מאתר מסויים לדינו
דוגמא לבקלינק שקנינו מאתר מסויים לדינו

חשוב להבין שקונים בקלינקים שהאתר שקונים ממנו יהיה כמה שיותר חזק, DR גבוה ו-UR גבוה גם, כמה שיותר בקלינקים שהוא מקבל מדומיינים שונים, שמופיע על הרבה מילות מפתח שונות שהם לא ספאם, וכמובן כמה שיותר כניסות לאתר, חשוב שהכניסות יהיו למקום שאנחנו רוצים לקדם.
למשל לאתר בעברית אני רוצה כניסות מישראל, ולאתר באנגלית אני רוצה כניסות מחו׳׳ל אבל בדגש על ארה׳׳ב כי זה קהל היעד שלי.

נתונים של אחד הבקלינקים שקניתי למותג
נתונים של אחד הבקלינקים שקניתי למותג

סיסטמים חדשים

לאחרונה התחלתי ליישם סיסטמים חדשים, משמע פעולות חדשות שיקדמו את המותג, נכון שעדיין לא התחלנו לעצב ולבנות את האתר, אבל זה גם לא קריטי בשלב הנוכחי כי אין לנו בכלל מוצרים.

אז מה עשינו?

אז קודם כל התחלתי לבקשת מהצוות שיתחיל ללמוד על איך להביא תנועה לאתר מ: פינטרסט, רדיט וקווארה.
כדי שנוכל להתחיל לייצר תנועה מכמה שיותר מקומות אורגנית ולא שיעלו לנו כסף, אורגני לוקח המון זמן לא משנה איך תעשו אותו, לכן מתחילים מהיום הראשון.

אז מעבר לזה שהתחלנו לייצר סיסטם לרשתות שציינתי, אני אתחיל בקרוב לייצר משימות ולא רק למידה לצוות שנוכל להתחיל להזיז דברים. הכל לוקח זמן ולא ביום בהיר אחד הכל קורה, אבל אלו דברים שמעלים את הערך של המותג ובעוד כמה חודשים אני ארגיש את זה.

קידום אתר דרך פינטרסט
מסמך עבודה לדוגמא של פינטרסט

עדכון לגבי Pinterest

בנתיים העבודה שעשינו כבר צוברת תאוצה ורצה, נכון ל-26.4.23 שאני בעצם מסיים את הפרק הנוכחי, יש התקדמות גדולה בכל המישורים, רואים התחלה של ניצנים, אבל כמובן שהדרך רק מתחילה ביחד.
עבודה סה׳׳כ של שבוע עד כה, וכבר יצרנו למעלה מ-300 חשיפות למותג שלנו ברחבי הפינטרסט, סידרנו את הפינסטרט לבורדים מסודרים וכמובן עבודת SEO לכל Pin שהעלנו.

פינטרסט של דינוזארוס
תוצאות מהפינטרסט בשבוע

עדכון לגבי Search Console

אז כמו שרשמתי התחלנו לתת עוד בקלינקים בקצב אחיד ולא להפגיז.
עבודה על בקלינקים איכותיים לוקחת זמן וגם כמה עשרות דולרים (לפעמים גם מאות) וסה׳׳כ נראה שמתקדם יפה, למרות שאת הכל אנחנו עושים באיטיות, אני מאוד מבסוט מהתהליך שאנחנו עוברים עם המותג ועם העובדה שאני מתעד כל צעד שאני עושה.
כמובן שזה לוקח לי הרבה זמן אבל כבר קיבלתי המון פידבקים, אז מוזמנים להמשיך לפרגן לגמרי נותן המון מוטיבציה.

אפשר לראות בגרף שצירפתי מסרץ׳ קונסול שאנחנו לגמרי מתקדמים בקצב יפה, וככל שהוספנו עוד מאמרים ועשינו המון עבודת off site הכל מתחיל לדפוק ולרוץ.
גוגל לאט לאט קורא יותר את האתר שלנו ומפרגן לנו בכניסות ועוד המון תנועה.
עבודה יפה לא?

סרץ׳ קונסול של דינוזארוס
תוצאות מקידום אורגני במותג איקומרס של הדינוזאורים

ובזמן שאני מעדכן את פרק 7 לגבי הפינטרסט אני מקבל כבר מדליה חדשה!
ב16.4.2023 הגענו ל-30 קליקים, אבל היום ב26.4.2023 כבר הגענו ל-50!
אני בטוח שבפרק 8 כבר נקבל מדליה של 100…

50 כניסות לאתר בחודש אחד בלבד 26.4.2023
50 כניסות לאתר בחודש אחד בלבד 26.4.2023

מוצרים

אנחנו נתחיל פעילות מאלי אקספרס ואטסי, אני עוד לא סגור מה הדרך הכי נכונה לעשות את זה קדימה, אבל בתור התחלה אני אשים איש צוות שיתחיל לפנות לספקים באסטי ויקבל מהם אישור שנוכל להתקדם עם מוצרים באתר.
רוב המוצרים לא יהיו POD כרגע, מכיוון שאני רוצה להרגיש את השוק במוצרים ואני עוד לא חושב שהמותג מספיק חזק או מחובר למכור את הבובות שיש לנו.

בנוסף אני בתהליך של יצירת חוברת צביעה מהתמונות של הקומיקסים שלנו, חושב שזה אחלה רעיון לאסוף מיילים ולחבר אנשים למותג, נראה אם זה יעבוד בכלל

סיכום

עד כה הכל מתקדם מאוד יפה, עובדים קשה ללא ספק אני והצוות, צריך להפעיל פה הרבה מאוד את המוח והראש, ולתכנן כל צעד וצעד קדימה.
לנתח פעולות, להבין מה עובד יותר טוב ומה פחות טוב, כרגע כל מה שאנחנו עושים זה בונים שלד חזק מאוד שבהמשך ירוץ לבד על אוטומט.
אמשיך לעדכן בכל המידע העסיסי בפרקים הבאים.

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!