מאחורי הקלעים של הקמת מותג איקומרס – יצירת מאמרי תוכן (פרק 6)

תוכן עניינים

אז לאחר מאות פרוייקטים של איקומרס הכללו: עיצוב UX/UI, פיתוח, מיתוג, SEO ועוד מיליון דברים, הצלחתי לפנות קצת זמן לפרוייקט אישי שלי לגמרי, כי בסופו של דבר בתור יזמים אנחנו אוהבים הרפתקאות חדשות ודברים חדשים והרעב לא נגמר אף פעם. לאחר שהקמנו כמה סיסטמים חזקים לעסקים השונים: חברת סטארטאפ, סוכנות דיגיטל וכמובן עוד שלל עסקים שונים כמו אתרי תוכן ולידים, קהילות סושיאל וכ'ו, הצלחנו לפנות קצת זמן למותג איקומרס חדש בשם: "Dinosaurzus", מותג איקומרס בנישת הדינוזואורים. בסדרת מאמרים זו שהולכת להציג קייסטאדי אספר ואשתף איתכם את הדרך שעברתי על מנת להקים את המותג מ-0 ל-100 כמו שאומרים. ממצב שלא היה לי אפילו רעיון עד למצב שהמותג באוויר – עם נישה, מעטפת סושיאל, אסטרטגיית קידום, חנות, מוצרים וכ'ו. בכל פרק בסדרה אשתף בחלק אחר בתהליך. בפרק האחרון, נדבר על השלב הסופי בהקמה של כל חנות איקומרס – יצירת מאמרי התוכן לאתר.

למה בכלל ליצור מאמרי תוכן?

זוכרים שבהתחלה דיברנו על להביא תנועה בצורה אורגנית ככל הניתן?

לא סתם עשינו מחקר מילות מפתח, רצינו לבדוק את כל ההיתכנות של הנישה ולא להסתמך על ממומן כמו 95% ממותגי האיקומרס המתחילים.

לאחר שעשינו את המחקר מילות מפתח וגיבשנו אסטרטגיה מה אנחנו רוצים לעשות, התחלנו לקחת את המילות מפתח עם הכי הרבה חיפושים והכי פחות תחרות, שזה בדרך כלל long tail keywords, או בעברית ביטויי זנב ארוך. לדוגמא: ביטוח רכב זה מילת מפתח, ביטוי זנב ארוך זה: "ביטוח רכב לנהג צעיר גד גיל 23׳׳.
אנחנו רוצים לייצר כמה שיותר תנועה למותג שלנו ולא משנה אם יקנו או לא. העיקרון הוא ליצור תנועה ראשונית לאתר ע׳׳י מענה לאנשים על שאלות בעזרת מאמרים. ככל שיותר אנשים יכנסו לאתר, יקראו את המאמרים שלנו וישהו באתר זמן רב יותר, גוגל תבין שהתוכן שלנו איכותי ועוזר לאנשים והיא תדחוף אותנו יותר בתוצאות חיפוש ובדירוגים שלנו מכיוון שגוגל מסתכל על האתר באופן רוחבי ולא רק על המאמר.
לכן סופר חשוב לייצר כמה שיותר תנועה לאתר בהתחלה כדי שגוגל תיתן בוסט למילים היותר מעניינות ורלוונטיות שימירו להרבה יותר מכירות בהמשך.

אז איך יוצרים מאמרי תוכן בצורה נכונה?

מה עשינו?

אז כמו שהבנתם חיפשנו מילות מפתח עם תחרות נמוכה עם המון חיפושים והתחלנו לרשום מאמרים. את ה-40 מאמרים ראשונים רשמה הכותבת תוכן שלי לבד ולאחרונה התחלנו להשתמש ב-AI אחרי שגוגל יצאה בהצהרה רשמית לגבי זה שאין לה בעיה עם תוכן AI כל עוד הוא מועיל לגולש ועוזר.

אז שמנו כותבת תוכן על סטוראידים, היא משתמשת ב-AI אבל תוך כדי עורכת, מתקנת ומסדרת כדי שהמאמר יהיה איכותי ומותאם SEO ברמה הכי גבוהה שיש.

בנינו את האתר בוורדפרס מכיוון שאני מעדיף בהרבה את וורדפרס על שופייפי ובנוסף כל הקידום אורגני הרבה יותר קל לי ועובד חלק בוורדפרס.

כרגע יש לנו פשוט אתר עם בלוג ועם מאמרים פנימיים. עוד לא התחלנו בתהליך בניית האתר, אלא רק עם המאמרים כדי שנקדם את ה-SEO.

מאמרים מהבלוג של דינו
מאמרים מהבלוג של דינו

קידום אורגני תמיד עדיף להתחיל לפני כמה שנים. אם לא התחלנו לפני כמה שנים, אז אתמול היה הזמן הכי טוב. ואם לא אתמול אז היום, העיקר להזיז דברים קדימה.

מה המצב כיום?

נכון להיום יש לנו 60 מאמרים באתר שכולם נבחרו בקפידה לפי מילות מפתח. יש לנו ב-28 ימים האחרונים כ2,900 הופעות, שזה כמה פעמים הופענו בגוגל על מילות מפתח ו-11 קליקים, שזה בעצם אומר כמה אנשים נכנסו לאתר שלנו מגוגל בצורה אורגנית.

2900 הופעות ו-11 כניסות. מצב האתר ב-28 ימים האחרונים
2900 הופעות ו-11 כניסות. מצב האתר ב-28 ימים האחרונים

יחסית מעט נכון ל-14.3, אבל לעומת זאת האתר רק התחיל להתאנדקס עם 3-4 מאמרים ב1.2 וכל יום הוספנו עוד ועוד ועוד…
אז סה׳׳כ זה לא רע בכלל בהתחשב שעשינו מינימום עבודה, שרק התחלנו לרשום מאמרים ועוד אפילו אין לנו אתר, אין לנו מבנה היררכי ואין לנו כלום.

השלב הבא יהיה להתחיל לבנות את האתר, להעלות מוצרים, וכמובן ליצור בקלינקים (Backlinks) שזה בעצם קישורים חיצוניים ולהמשיך להכניס עוד תוכן.

תהליך קידום אורגני בכל אתר, דורש זמן ובטח שבחו׳׳ל, הרי גוגל לא סומך ישר על אתרים חדשים ביום אחד שמכניסים המון תוכן לגוגל כי קשה לו להבין אם התוכן איכותי או ספאם, לכן הוא מקדם את הכל באיטיות רבה תוך קפדנות. ברגע שאנחנו עובדים על תוכן איכותי באתר ובנוסף על קישורים מאתרים איכותיים ולא ספאם, עם הזמן גוגל יקדם אותנו בתוצאות החיפוש ואנחנו נוכל להתפרנס יפה מהמותג שלנו.

דיברנו ממש על כל הבניה של המותג מ-0 איך התחלנו, מה עברנו בדרך ואיך בנינו את הכל כמובן.
המטרה כרגע היא לשמור על הקיים בכל מה שעשינו: סושיאל, מאמרים וחיזוק המותג ובתקווה בהמשך יתפנה זמן ונוכל להתחיל לבנות את האתר.

כרגע מה שנעשה בתור צעד ראשוני זה מציאת מוצרים שנראים לנו טוב עפ"י המחקר ואנחנו חושבים שיימכרו. בצעד הבא ככל הנראה נתחיל לבדוק על ספקים מיוחדים ודברים מעניינים יותר ואפילו לייצר בעצמנו קולקציות, מה שנקרא Print On Demand.

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!