בניית אתר ווקומרס

תוכן עניינים

בשלוש שנים האחרונות, החלו לצוץ בישראל יותר ויותר חנויות אינטרנטיות (E-commerce). לא ברור אם זה אפקט הקורונה שדחף חברות להקים זרוע אינטרנטית, או שאולי זה החדשנות הטכנולוגית שפלטפורמות רבות מביאות איתן ומאפשרות להקים אתר בזמן קצרו ובלי הרבה כאבי ראש. כל מה שרציתם לדעת על בניית אתר בווקומרס.

מה זה ווקומרס בכלל?

ווקומרס (WooCommerce), הוא בעצם תוסף של WordPress, המאפשר לפתח אתר סחר. WordPress בבסיס שלה, היא פלטפורמה להקמת אתרי תדמית, בלוגים או אתרי פורטל. לאור הביקוש הגובר ועולה לאתרי סחר בשנים האחרונות, בטח בזמן הקורונה, שכל החנויות הפיזיות היו סגורות והחלה צמיחה מאסיבית בתחום, וורדפרס קידמה והשקיעה בווקומרס.
וורדפרס וכפועל יוצר ווקומרס, היא הפלטפורמה המועדפת היום על בוני אתרים רבים, בעיקר בגלל הקוד הפתוח שהיא מציעה למשתמשים ומאפשר בעצם לייצר אתר ייחודי ומותאם לצרכים של העסק, בניגוד לפלטפורמות המציעות קוד סגור.

פלטפורמות נוספות לבניית אתרי סחר

קיימות פלטפומות שונות להקמת אתר סחר:

WooCommerce

אז כמו שציינו למעלה, הפלטפורמה המועדפת על בוני אתרי סחר, היא WooComerce, בעיקר בגלל הקוד הפתוח. ווקומרס מאפשר למפתחי האתר לעצב את האתר כמו שהם בוחרים, לשפר את חווית המשתמש ולייצר ייחודיות באתר, כך שלא יראה כמו כל אתר אחר (תופעה שבהחלט קורית בשנים האחרונות).

שופיפיי

שופיפיי בניגוד לווקומרס, מציעה למשתמשים טמפלטים מאוד פשוטים, בעיצובים יפים ובעלות חודשית קבועה, בהתאם לגודל האתר שלכם (לצד העמלות). היתרון הגדול בשופיפיי זה ששופיפיי דואגת בשבילכם להכל, לאיחסון, לשרתים, לסליקה, כל מה שנותר לכם לעשות הוא לבחור את הטמפלט שאיתו תרצו לעבוד.

וויקס

בעבר וויקס הייתה הפלטפורמה המועדפת על בוני אתרים. אבל וויקס לא הגדילה לעשות ולהתפתח ולאט לאט הפלטפורמות האחרות לוקחות נתח שוק עיקרי, בעוד וויקס מתחילה להשתרך מאחור. גם וויקס מאפשר להקים על גבי הפלטפורמה שלה אתר איקורמס, החיסרון המשמעותי של וויקס זה ה- CMS (מערכת ניהול תוכן) שנחשבת למסורבלת לעומת חברות אחרות.

בניית אתר ווקומרס

שלבים בהקמת אתר ווקומרס

אחרי שהבנו מי נגד מי מבחינת הפלטפורמות, הגיע הזמן לדבר על התהליך. הקמת אתר בווקומרס כולל כמה שלבים שונים:

אפיון

זה השלב בו מחליטים על המבנה של האתר, מה יהיה בעמוד הבית, מה יהיה בתפריט , איך יראה עמוד קטגוריה, איך יראה עמוד מוצר, איזה שאלות יופיעו בחלק של שירות הלקוחות וכד'. שלב האפיון הוא הקריטי ביותר ולאחר אישורו, כל שינוי עלול לגרור משמעויות של זמן עבודה וכסף.

עיצוב וחווית משתמש

על בסיס האפיון, יוצקים בעצם את הבאנרים ואת העיצובים לאורך האתר, בוחרים את הצבעוניות שתשלוט באתר, את הלוגיקה של הופעת התמונות בעמוד הקטגוריה ואפילו כמו תמונות יופיעו בעמוד המוצר, תוך דגש על חווית משתמש.

פיתוח

שלב הפיתוח, בו המפתחים והמתכנתים הופכים את האפיון והעיצוב ללינק אחד.

QA

בדיקות האתר, לוודא שהכל עובד תקין ואין באגים, זה השלב שבו צריך לרדת לפרטים הכי קטנים, לבצע עשרות הזמנות ולראות שכל האופרציה עובדת כמו שצריך: המשלוח מגיע לבית הלקוח, הפריט יורד מהמלאי, התשלום התקבל וכד'.
טיפ מאיתנו, כדי מאוד לצאת ליום צילום ייעודי עבור האתר, לקחת בחשבון את הבאנרים הראשיים ואת תמונות המוצר, לצד פעילות פרסומית ושיווקית ברשתות החברתיות.

סיכום

ווקומרס היא בהחלט הפלטורמה המועדפת להקמת אתר סחר, בגלל היתרונות המשמעותיים שהיא מציעה כמו קוד פתוח ומערכת ניהול התוכן הידידותית למשתמשים. במאמר סקרנו את הפלטפורמות להקמת אתר איקומרס וציינו את כלל השלבים בהקמת אתר סחר.

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!