איך עושים מחקר מילות מפתח?

תוכן עניינים

מחקר מילות מפתח, הוא חלק חשוב בקידום אתרים (SEO) ומהווה תשתית להמשך כל הפעילות השיווקית בהיבט של קידום האתר באופן אורגני. בדיוק בגלל הסיבות האלו, מחקר מילות המפתח צריך להיות מעמיק ומדויק. איך עושים את זה נכון? הכל במאמר הבא.

מחקר מילות מפתח

אז לפני שנתחיל להסביר מה השלבים במחקר מילות מפתח, בואו נתחיל ממה זה בכלל?!  ולמה עושים מחקר מילות מפתח! בגדול, גוגל עובד לפי סריקת אתרים ומילות מפתח. באופן הזה גוגל יודע להתאים את תוצאות החיפוש הטובות ביותר לשאילתות של הגולשים.

איך הוא בדיוק עושה את זה? אף אחד לא יודע בוודאות מה מרכיב את הלאגוריתם של גוגל, נו בכל זאת זה מה שמייחד אותם.

מה שאנחנו כן יודעים זה, כשאנחנו ניגשים בעצם לעבודת קידום האתר, הדבר הראשון שניתן לו חשיבות זה מילות המפתח. למה? כי על בסיסן נבנה את התכנים באתר. תחשבו על זה ככה, גוגל סורק את האתר שלכם, מזהה מה התוכן שיש בו לפי מילות מפתח ומציג אתכם בשאילתות. על בסיס המילים האלו, תבנו מאמרי תוכן שיכילו את מילות המפתח וכך, תהיו מקודמים ומדורגים גבוה בשאליתות רלוונטיות.

מחקר מילות מפתח

השלב הראשון: איתור מילים

השלב הראשון הוא בעצם איתור מילות מפתח שיכולות לשמש אתכם לכתיבת מאמרים. אם לדוגמא, יש לכם חנות אונליין לעיצוב הבית ואתם מוכרים ריהוט, אביזרים לבית, נרות ושטיחים. לכל קטגוריה כזאת יש גם תת קטגוריה, כמו לדוגמא ספות, כורסאות, כיסאות וכד'. ככל הנראה כדאי לכם לשלב את הקטגוריות או תתי קטגוריות במילות החיפוש, על מנת לקבל קהל רלוונטי שיש לו פוטנציאל לרכישה.

אם אתם רוצים לראות כמה מילות חיפוש פופולריות, אתם יכולים לבדוק את ה-bid שלהן ב-Google ads. אם ה-bid לקניית מילת החיפוש גבוה במיוחד, כנראה שיש ביקוש גבוה למילת החיפוש הזאת ועל כן היא יקרה.

השלב השני: בדיקת נפחי חיפוש

אחרי שאיתרתם את מילות המפתח הרלווטיות ביותר עבורכם, זה הזמן לבדוק מה נפחי החיפוש של אותן מילים. מה זה אומר?

הכוונה היא, לבדוק מה כמות החיפושים שהיו על אותן מילות חיפוש (שימו לב, לא מדובר על מספר האנשים שחיפשו, אלא על מספר החיפושים שהיו בפועל). קיימות תוכנות רבות המיועדות לקידום אתרים ומאפשרות לבדוק מה נפחי החיפוש של מילות המפתח.

חשוב מאוד לבדוק מה נפח החיפוש בממוצע שנתי ולבחון האם נפחי החיפוש עולים בתקופות מסויימות. למה? כי כאשר בונים תוכנית שנתית עם אסטרטגיה שנתית. בנוסף לכך, חשוב לקחת בחשבון שנפח החיפוש צריך להתבצע באותה המדינה בה אתם מעוניינים לקדם את האתר.

דבר חשוב נוסף. אל תנסו ללכת על מילות החיפוש שנמצאות בנפחי החיפוש הגבוהים ביותר, בעיקר אם אתם מותג קטן. ככל הנראה שיש לכם פחות משאבים ויהיה מאתגר מאוד להתחרות בהם. מצד שני, חשוב גם לא ללכת על מילים שיש להם נפחי חיפוש מאוד קטנים, אלא אם מדובר על המרה ודאית.

שלב שלישי: בדקו מה המתחרים שלכם עושים

תמיד תבדקו מה המתחרים שלכם עושים ולאילו מילות מפתח הם מכוונים. היכנסו לאתר, בידקו מה הכותרות H1 שיש בטקסט ומה מילות המפתח שהמאמר בא לקדם.

סיכום

מחקר מילות מפתח הוא השלב הראשון בתהליך ה-SEO והוא בעצם התשתית של כל תחום קידום האתר שלכם בצורה אורגנית. במאמר, ציינו מה הם השלבים, במחקר מילות מפתח למה מפתח חייב להיות מדויק ולהתבצע בצורה מקצועית. בסופו של דבר, אם מחקר מילות המפתח לא יהיה טוב, כל ה-SEO שלכם לא יעבוד טוב.

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!