המדריך המלא לקידום אתרים

תוכן עניינים

קידום אתרים הוא חלק חשוב בשיווק של אתר. ללא קידום אתרים, יהיה לכם מאוד מאתגר להביא קהל גולשים לאר שלכם באופן קבוע. וחבל, אחד היתרונות של אינטרט הוא שאפשר לעשות שיווק בעלויות נמוכות באופן יחסי למה שהיה בעבר. כל מה שרציתם לדעת, מחכה לכם במדריך המלא.

קידום אתרים אורגני לעומת ממומן

המדריך המלא מיד יגיע, אבל לפני כן בואו נדבר על קידום אורגני לעומת קידום ממומן. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות, אבל אין ספק שכל בעל אתר צריך להכיר את שניהם:

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני (SEO) בא במטרה להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות חיפוש רלוונטיות למותג שלכם. איך זה בעצם קורה? האלגוריתם של גוגל עובד לפי סריקת אתר, זיהוי מילות מפתח, אינדוקס של העמודים ולאחר מכן הצגתם לפי שאילתות של גולשים.

נשמע פשוט? זה רק נשמע. יש עוד המון המון פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון ומה שציינו פה זה התהליך הכי מופשט שהאלגוריתם מבצע. בסופו של דבר, הלקוח של גוגל זה הגולש. אם גוגל לא היה מציע תוצאות חיפוש מדויקות, הוא לא היה מנוע החיפוש הטוב ביותר בעולם.

קידום אורגני הוא תהליל שדורש זמן, סבלנות ודיוק. בניגוד לקידום מממומן שכבר ניגע בו, אין דרך "לשלם" את הדרך למעלה. רק עבודה קשה, התמדה ומחשבה על הגולש.

קידום אתרים

קידום אתרים ממומן

קידום ממומן לעומת זאת, מאפשר לכם להגיע עם האתר שלכם למיקומים גבוהים, אך בתשלום. כלומר, גם כאן האלגוריתם עוב דלפי מילות מפתח, רק שהפעם אתם משלמים עליה. למילות המפתח אין עלות קבועה. מדובר על מעין "מכרז" של מפרסמים אשר מציעים את המחיר הכי קבוע על המילה.

קידום ממומן הוא אומנם דרך נהדרת להגיע למיקומים ראשונים, אבל יכול להיות מאוד יקר. גוגל מבין שהמיקוים הראשונים בחיפושים שווים הרבה מאוד כסף ולכן, הוא גם מבקש לא מעט.

למה צריך קידום אתרים?

אם יש לכם אתר, קידום שלו הוא בגדר חובה. למה? כי אף אחד לא ידע על קיומכם או על קיום המוצר שלכם. קידום אתרים מאפשר לכם להגיע להישגים ולתוצאות עסקיות מהר יותר ממה שחלמתם:

1 | יותר טראפיק

ברגע שתעשו קידום אתרים לאתר ותעשו אותו בצורה נכונה, תוכלו להביא הרבה יותר לקוחות פוטנציאלים לעסק שלכם. תחשבו על זה ככה, האתר הוא כמו עוד סניף של העסק שלכם. אתם יכולים לייצר אינטרקציות חדשות עם לקוחות, אתם יכולים להזמין יותר לקוחות להכנס ולהתרשם מהחנות שלכם וגם, אתם יכולים להגיע לאנשים שאולי לא הייתם מגיעים אליהם כלל.

2 | יותר לקוחות

איזה עסק לא חולם על יותר לקוחות. אני רוצה להפריד בין מבקרים ללקוחות. הרבה אנשים יכולים להכנס להתרשם מהחנות שלכם, אבל לא כולם הם קהל היעד שלכם. כאשר אנחנו מדברים על יותר לקוחות, הכוונה היא להביא גם גולשים שיהיו מוכנים "להכניס את היד לכיס" ולהפוך ללקוחות.

3 | יותר הכנסות

בסופו של דבר, כל בעל עסק רוצה להכניס כמה שיותר. אתם הוא בעצם זרוע הכנסה נוספת. חשוב כל הזמן לשפר את האתר, לעבוד בקידום שלו וכמובן לעודד לפעולה בכל מקום. מה הכוונה? הכוונה היא להוסיף טופס ליד, כפתור רכישה, כל פעולה שהייתם רוצה שהלקוח יעשה.

דברים שחשוב לעשות כאשר מקדמים אתר

מדריך לקידום אתרים בא להסביר מה האלמנטים שחשוב להתייחס אליהם כאשר עוסקים בקידום בצורה אורגנית. הרי כשאנחנו מדברים על ממומן כל מה שצריך זה חקר מילות מפתח ו…כסף.

קידום אתרים אורגני לעומת זאת, מהצד נראה כמו סוג של קסם, אבל מדובר על הרבה עבודה קשה. קידום לא מסתכם ביצרת מאמרי תוכן והזנה שלהם לעמודים פנימיים באתר, אלא בהרבה יותר. אספנו לכם את הדברים שהכי חשוב לדאוג הם כאשר מקדמים אתר:

1 | מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הוא הבסיס לכל הפעולות שתעשו לאחר מכן. אם מחקר מילות המפתח לא יהיה יסודי ומדויק, כך כל עבודת ה-SEO לא תהיה. חשוב מאוד להקפיד על מחקר מילות מפתח מעמיק.

2 | כתיבת תכנים

לכתיבת תכנים יש 2 מטרות עיקריות. פעם אחת כתיבת תכנים באה להעניק נפח לאתר שלכם ולתת גם לגוגל את ההרגשה שאתם מומחים ויש על מי לסמוך ובפעם השנייה כתיבת תכנים באה לעזור לשלב את מילות המפתח שאספתם באתר שלכם.

3 | שימוש בקישורים

אחת הדרכים של גוגל לבדוק עד כמה אתם מומחים, היא כמה אתרים מפנים גולשים לאתר שלכם להמשך קריאה. הגיוני סך הכל לא? בעיני גוגל המשמעות היא שאתם מבינים עד כדי כך טוב בנושא, שהעבירו אליכם את הגולש.

חשוב מאוד גם לדאוג שיהיו קישורים יוצאים מהאתר שלכם לאתרים אחרים. גוגל מאוד אוהב את זה וזה עוזר לו לחזק את האינדקסים שלו.

4 | טכני

חלק סופר חשוב בתהליך, הוא החלק הטכני. בסופו של דבר גוגל הוא מנוע חיפוש שבנוי על אלגוריתם. מקדמי אתרים טובים צריכים להבין את "השפה" של גוגל שהיא בעצם כל מיני מסמכי XML, שימושים במטא כותרות, מטא תיאורים וכד'.

לדגומא, מאמר חייב להיות בנוי בהיררכיה נכונה. הכותרת תהיה תמיד H1. לפי ההגדרה של הכותרת H1, גוגל ידע כי שם יש את נושא המאמר. לפי נושא המאמר הוא יודע לשייך את העמוד הזה לשאילתות גולשים שונות.

דוגמא נוספת היא הפניות. מקדם SEO חייב לדעת לבצע הפניות במידת הצורך, על מנת שגוגל לא יצטרך לסרוק מחדש את כל האתר שלכם. זה תהליך שלוקח המון זמן וזה כמו להתחיל מ-0.

5 | מעקב אחר תקלות

תעזרו בתוכנות תומכות לקידום אתרים, על מנת לזהות לקות או בעיות באתר שלכם. כל תקלה או בעיה אשר מונעת ממנוע החיפוש לסרוק את האתר בצורה תקינה מהווה בעיה.

באמצעות תוכנות שונות תוכלו לסרוק את האתר, לגלות הפניות 404, לינקים שבורים, URL שלא כתובות כמו שצריך ואפילו לדעת לאילו מאמרים לא מוגדרת כותרת H1. חשוב מאוד לתקן את כל התקלות האלו, כל תיקון מקדם אתכם צעד אחד קרוב יותר למעלה.

לאילו אתרים יתאים לעשות קידום אתרים?

התשובה היא: כל סוגי האתרים וזה לא משנה מאיזה סוג. כל אתר צריך קידום על מנת שהוא יעלה בשאילתות שונות של הגולשים והם יכנסו אליו. אם לא תקדמו את האתר אף אחד לא יגיע לאתר שלכם בעצם.

למי שתקציבי הפרסום שלו נמוכים וקידום ממומן בגוגל יקר עבורו, קידום אורגני הוא דרך נפלאה להגיע למיקומים גבוהים ואת זה, אתם באמת יכולים לעשות בעצמכם, אבל זה בהחלט דורש זמן.

סיכום

לסיכום המדריך, נגענו בהבדלים בין קידום ממומן לקידום אורגני ומה הייחוד של כל אחד מהם. בהמשך דיברנו על הסיבות שבגללן צריך לעשות קידום ולא משנה מאיזה סוג האתר שלכם.

בנוסף לכל אלו, אספנו לכם את האלמנטים החשובים ביותר בקידום אתרים אורגני, על מנת להגיע למיקומים הראשונים.

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!