מאחורי הקלעים של הקמת מותג איקומרס – מחקר מילים ומתחרים (פרק 2)

תוכן עניינים

אז לאחר מאות פרוייקטים של איקומרס הכללו: עיצוב UX/UI, פיתוח, מיתוג, SEO ועוד מיליון דברים, הצלחתי לפנות קצת זמן לפרוייקט אישי שלי לגמרי, כי בסופו של דבר בתור יזמים אנחנו אוהבים הרפתקאות חדשות ודברים חדשים והרעב לא נגמר אף פעם. לאחר שהקמנו כמה סיסטמים חזקים לעסקים השונים: חברת סטארטאפ, סוכנות דיגיטל וכמובן עוד שלל עסקים שונים כמו אתרי תוכן ולידים, קהילות סושיאל וכו', הצלחנו לפנות קצת זמן למותג איקומרס חדש בשם: "Dinosaurzus", מותג איקומרס בנישת הדינוזואורים. בסדרת מאמרים זו שהולכת להציג קייסטאדי אספר ואשתף איתכם את הדרך שעברתי על מנת להקים את המותג מ-0 ל-100 כמו שאומרים. ממצב שלא היה לי אפילו רעיון עד למצב שהמותג באוויר – עם נישה, מעטפת סושיאל, אסטרטגיית קידום, חנות, מוצרים וכו'. בכל פרק בסדרה אשתף בחלק אחר בתהליך. בפרק השני פרק זה, נדבר על השלב השני בהקמה של כל חנות איקומרס – מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים.

אז לאחר שמצאתי את הנישה התחלתי לבדוק היתכנות – האם יש לי בסיס לנישה? האם יש קהל גדול לנישה? האם זה מותג שיכול לעשות מחזורים של מיליונים? האם אני בטוח ביכולת שלי להביא תנועה אורגנית שתייצר לי רווחיות ולא להסתמך על ממומן? האם אני יכול לבנות קהילה? בואו נבין איך עושים ולידציה על כל השאלות האלו.

מחקר מתחרים

אז התחלנו במחקר מתחרים: לראות מי המתחרים בנישה, מה הם עושים, אילו מוצרים הם מוכרים, איך האתר שלהם מעוצב, איך רשתות הסושיאל שלהם נראות. לי באופן אישי הכי קל לראות מה המתחרים עושים ואז לקבל הבנה מה יש כרגע בשוק ולגזור מזה מה אני יכול לעשות הרבה יותר טוב ומעניין.
במחקר מתחרים אנחנו פועלים בכל החזיתות: גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, reddit, גוגל טרנדס, כלי מחקר מילות מפתח כמו ahrefs ועוד. המטרה שלנו זה למצוא כמה שיותר חנויות בנישה שבחרנו בעדיפות למותגים ולעשות סקירה מקיפה של איזה מוצרים הם מוכרים, איך הם מקדמים את האתרים שלהם והעמודי סושיאל, באיזו אסטרטגיית שיווק הם פועלים. בין היתר זה ממש להידמות ללקוח כי ככה לומדים את המתחרים הכי טוב וזה אומר להירשם לרשימת התפוצה שלהם ולראות איזה מסרים הם מדוורים במייל, להזמין מוצר כדי להבין את האיכות, לקרוא ביקורות של לקוחות ועוד. את כל הממצאים שמים בטבלת אקסל מסודרת של מה כל מתחרה מציע, מה היתרונות והחוזקות שלו ומה החסרונות והחולשות שלו ולבסוף עושים סיכום ומאתרים נקודות שנוכל להתבלט בהן ולהביא שינוי וחדשנות.

מחקר מילות מפתח

לאחר שסיימנו את המחקר מתחרים, התחלנו לעשות מחקר מילות מפתח, שזה לטעמי הדבר הכי חשוב בכל מותג איקומרס!

מחקר מילות מפתח זה בעצם מחקר שבו אנחנו מאגדים את מילות המפתח בנישה תחת הביטויים שהגדרנו ולפי זה אנחנו יכולים לזהות המון נקודות שיעזרו לנו לפצח את הנישה.
אני אציין חלק מהם, אבל חשוב לדעת שיש עוד עשרות אם לא מאות יתרונות:

  • התערות עם הקהל מחקר מילות מפתח עוזר לי להבין בדיוק מה הקהל שלי רוצה, איזה מוצרים הוא מחפש וכמה חיפושים יש לכל ביטוי בכל חודש. ברגע שאני יודע לעשות מחקר מילות מפתח מדוייק, אני יודע בדיוק מה למכור לקהל שלי ועל מה כדאי להתרכז מבחינת עלות מול תועלת שתמיר לכסף.
  • בניית אסטרטגיה יעזור לי להבין איך אני רוצה לקדם אורגנית את המילות מפתח, מה כדאי לי קודם ומה אחר כך, כמה אנשים חיפשו בחודש את הביטוי וכמה תחרות יש לי עליו בכלל?
    המון אנשים נוטים ללכת על ביטויים מאוד מחופשים אבל מצד שני מאוד תחרותיים ואז מקדמים כמה חודשים את המילות מפתח ולא רואים תוצאות ונוטשים. חשוב להבין שהאסטרטגיה הזו משפיעה על כל התנהלות המותג – בעיצוב האתר, דרך העלאת הפוסטים בסושיאל ובחירת המוצרים שנמכור.
  • קידום אורגני בעזרת מחקר מילות המפתח אני יכול לקדם את האתר אורגנית, משמע אני או אחד המקדמים שלי נעזרים ועובדים לפי המחקר מילות מפתח.
  • מציאת רעיונות למוצרים המחקר עוזר לי למצוא מוצרים שונים בנישה שאפילו לא חשבתי למכור. היתרון הוא שאנשים כבר מחפשים אותם משמע הם רוצים לקנות ואני לא צריך ׳׳לדחוף׳׳ להם.
  • מציאת תתי נישות כמו רעיונות למוצרים אפשר לפעמים למצוא גם תתי נישות שיגרמו לנו לזנוח את הנישה הגדולה, למשל – החלטתי שאני רוצה למכור דקורציה אפריקאית. פתאום, דרך המחקר מילות מפתח, גיליתי שמלא אנשים מחפשים מסכות אפריקאיות והתחרות שם סופר נמוכה ועם המון חיפושים, בעוד דקורציה אפריקאית מאוד תחרותית. במקרה כזה אני אעדיף להתמקד עם המותג בתת נישה וללא המחקר לא הייתי מגיע לרעיון הזה.
מחקר מילות מפתח. תהליך שהוא בגדר חובה לפתיחת כל מותג איקומרס
מחקר מילות מפתח. תהליך שהוא בגדר חובה לפתיחת כל מותג איקומרס

אז אלו הם רק כמה יתרונות של מחקר מילות מפתח בהקמת מותג איקומרס. יש עוד עשרות של יתרונות וחשוב לזכור שמחקר מילים הוא לא בגדר המלצה אלא בגדר חובה – עושים אותו פעם אחת בצורה מקיפה בתחילת הדרך והוא יכול לחסוך לנו המון זמן וכסף לאורך כל חיי המותג. אז עשינו מחקר מתחרים וביצענו מחקר מילות מפתח מקיף – מה השלב הבא?

בוודאי! בניית תפריט היררכי באתר. אבל איך עושים את זה נכון ולמה זה בכלל חשוב?

את זה תגלו במאמר הבא בסדרה (:

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!