שיפור יחס המרה באתרי איקומרס

תוכן עניינים

יחסי המרה חשובים בכל אתר, אבל כשאנחנו מדברים על איקומרס החשיבות עולה פי כמה וכמה. שיפור יחס המרה באתרי איקומרס. בסופו של דבר, בניגוד לסוגי אתרים אחרים, מטרתו של אתר איקומרס זה לייצר כמה שיותר הכנסות. מה זה אתר איקומרס, מה הייחוד שלו ואיך משפרים את יחסי ההמרה? כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול.

אתר איקומרס

אתר איקומרס, או בשמותיו האחרים אתר סחר, חנות וירטואלית או חנות אתר, זה בעצם אתר שמוכר סחורה כלשהי. זה לא ממש משנה מה סוג הסחורה, אלא על האופן. ההזמנה מתבצעת באמצעות האתר והמוצרים מגיעים לבית הלקוח עם שליח.

בניגוד לאתרים אחרים, באתרים איקומרס ישנם כמה מדדים קריטיים אחריהם צריך לעקוב על מנת להצליח: כמות כניסות, כמות סשנים, ממוצע סל, זמן שהייה והפרמטר החשוב ביותר הוא יחס המרה באתר.

מה זה יחס המרה (ROI)

יחס המרה הוא תמיד יהיה יחס בין כמות האנשים או הגולשים הנכנסים לפעולה שרציתם שתתבצע בפועל. כשאנחנו מדברים על אתרי איקומרס המטרה היא רכישות ויחס המרה יהיה היחס בין כמו הסשנים שקרו באתר לכמות הרכישות שנעשה באותו היום. דרך אגב, זה יכול להיות גם להיות מטרה של איסוף לידים לעמוד נחיתה.

אז אחרי שהבנו מה זה אתר איקומרס ומה הם יחסי המרה, כעת נבחן מה יכול לעזור לנו לשפר יחס המרה באתר או במילים אחרות, איך נוכל למכור יותר?

שיפור יחס המרה באתרי איקומרס

מה אפשר לעשות על מנת לשפר את יחסי ההמרה?

1 | מהירות האתר

אם להיות כנים, מהירות האתר היא אחד הדברים הכי חשובים על מנת ליצר המרות. לגולשים היום אין סבלנות ואין זמן. הם רוצים שהאתר יעלה מהר ואתר שלא יעמוד במהירות גלישה טובה עלול לגרום לנטישה.

2 | חווית משתמש

חשוב מאוד שתשקיעו בחווית המשתמש. באנרים ברורים, תפריט ניווט נוח ומובן, טקסט גדול וקריא, כפתורים ברורים ולחיצים. ולא פחות חשוב, שיהיה את כל המידע הרלוונטי באתר שלכם, תשובות לשאלות נפוצות, זמני הגעת משלוח ואם אפשר אז לייצר אזור אישי בו יוכלו לעקוב אחרי התקדמות ההזמנה. חשוב מאוד שתנסו לגלוש באתר בעצמכם ותוודאו שאין קישורים שבורים, באנרים שמובילים לעמודי 404 ועוד.

3 | עזרו לגולשים למצוא מוצרים רלוונטים להם

בעיקר אם אתם אתר חדש, נסו לייצר קטגוריות ייחודיות כמו הפריטים הכי נמכרים, המוצרים החדשים וכד', על מנת לעזור לאנשים להתמצות באתר ולהגיע לפריטים שיהיה להם הכי קל לקנות.

4 | הוסיפו תגיות

השתמשו בתגיות על גבי המוצרים על מנת לציין אם יש מבצע כלשהו, אם מדובר על פריט חדש או אם מדובר על טכנולוגיה מיוחדת שיש במוצר. באופן הזה תוכלו למשוך את תשומת ליבוב של הגולש.

5 | שפרו את הקמפיינים שלכם

אחת הסיבות של ירידה ביחסי ההמרה, היא עלייה עם קמפיינים המיועדים לטראפיק אך לא בהכרח מכניסים את הקהלים הנכונים. במידה ואתם מצליחים להכניס גולשים רבים, אבל יחסי ההמרה יורדים, תבדקו את הקמפיניים שלכם. חשוב לוודא שהם אכן מיועדים למגדר, לגיל ולאזור המגורים הנכון, אשר משקף את קהל היעד שלכם.

סיכום

אז על מה דיברנו? הגדרנו מה זה אתר איקומרס, שזה בעצם אתר שדרכו אפשר לרכוש מוצרים שיגיעו על בית הלקוח. בהמשך המאמר הסברנו מה זה יחס המרה ואיך מודדים יחסי המרה באתר איקומרס וגם, נתנו 5 טיפים סופר שווים ויעילים לשיפור יחסי ההמרה של אתרי איקומרס מכל הסוגים. שיהיה בהצלחה!

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!