מאחורי הקלעים של הקמת מותג איקומרס – מציאת נישה (פרק 1)

תוכן עניינים

אז לאחר מאות פרוייקטים של איקומרס הכללו: עיצוב UX/UI, פיתוח, מיתוג, SEO ועוד מיליון דברים, הצלחתי לפנות קצת זמן לפרוייקט אישי שלי לגמרי, כי בסופו של דבר בתור יזמים אנחנו אוהבים הרפתקאות חדשות ודברים חדשים והרעב לא נגמר אף פעם.

לאחר שהקמנו כמה סיסטמים חזקים לעסקים השונים: חברת סטארטאפ, סוכנות דיגיטל וכמובן עוד שלל עסקים שונים כמו אתרי תוכן ולידים, קהילות סושיאל וכ'ו, הצלחנו לפנות קצת זמן למותג איקומרס חדש בשם: "Dinosaurzus", מותג איקומרס בנישת הדינוזואורים. בסדרת מאמרים זו שהולכת להציג קייסטאדי אספר ואשתף איתכם את הדרך שעברתי על מנת להקים את המותג מ-0 ל-100 כמו שאומרים. ממצב שלא היה לי אפילו רעיון עד למצב שהמותג באוויר – עם נישה, מעטפת סושיאל, אסטרטגיית קידום, חנות, מוצרים וכ'ו.

בכל פרק בסדרה אשתף בחלק אחר בתהליך. בפרק הראשון פרק זה, נדבר על השלב הראשון בהקמה של כל חנות איקומרס ואולי הכי קשה – שלב מציאת הנישה.

הקדמה

לראשונה למדתי את המושג מיקרו בראנדס (Micro Brands) מקולגה שמזמן הפך למשפחה במעגל קרוב, דוד פופוביץ, שלו בעצמו היה מותג מיקרו ברנד בנישת הזאבים שגילגל מחזורים של מיליוני דולרים בשנה ונמכר בעסקת אקזיט של 6 ספרות. הסיפור של דוד באמת שינה לי את המחשבה לגבי מותגי איקומרס, כי אני מאמין בכל העסקים שבניתי בהבאת לקוחות דרך תנועה אורגנית, ושכבונים מותג בתת נישה הנקרא לפי דוד: ׳׳מיקרו בראנדס׳׳ התחרות מאוד נמוכה בהשוואה לדברים אחרים, לדוגמא: מותג בנישת כלבים יכול להיות מאוד כללי ונישה סופר תחרותית. מותג בנישת כלבים רק מסוג גולדן רטריבר – זה כבר תת נישה והתחרות פחות חזקה. ואז יורדים אפילו עוד רזולוציה לנישה ספציפית של פיג׳מות לכלבי גולדן רטריבר – תת-תת נישה שמגדירה את המותג כמיקרו ברנד (נישה סופר נישתית עם קהל יעד ממוקד ותחרות נמוכה יחסית).

כמובן: אין לראות בדוגמא שנתתי המלצה לנישה, אין לי מושג באמת מה קורה שם מבחינת תחרות ואם יש ביקוש לפיג'מות לכלבי גולדן רטריבר (אולי הם אוהבים לישון בבוקסר בכלל).

אז לאחר שהסברתי לכם מאיפה בא הרעיון להקמת המיקרו ברנד שלי ומה זה אומר בכלל דרך דוגמאות מופשטות בואו נתחיל מהשלב הראשון ונצלול פנימה – איך מצאתי את הנישה שלי?

שלב מציאת הנישה

בתור מי שנותן מעטפת שלמה של עיצוב, אפיון, מיתוג, קידום אורגני להמון מותגי איקומרס בארץ ובעולם כאחד יוצא לי לפגוש לא מעט נישות וזה גם מה שפתח לי את התיאבון. במשך שנה הרצון לפתוח מותג משלי הידהד בי ולא מצאתי לזה זמן בעקבות עומס שהיה עליי ועל הצוות שלי בחברה. לאחר שנה – החלטתי שזהו. אני לוקח החלטה ומוציא את הפרוייקט הזה לדרך.

דיברתי עם חבר טוב בשם דוד (לא, לא אותו דוד) שיש לו גם מותג איקומרס מיקרו ברנד והתייעצתי איתו, מה הדרך הטובה ביותר למצוא נישה מבוקשת ועם תחרות יחסית נמוכה. דוד נתן לי המלצה להיכנס ל-ahrefs שזה כלי למחקר מילים וקידום אורגני של אתרים ולחפש שם מילת מפתח "Plush" שזה בובה באנגלית ולראות אם יש משהו מעניין בנושא. הסיבה שחיפשתי את הביטוי הזה היא משום שבובה תמיד תייצג דמות כלשהי בנישה והיא יוצרת תחושת שייכות עמוקה בקרב מי שקונה אותה. ואם בן אדם קונה בובה מנישה מסויימת כאות הזדהות ושייכות זה מראה על חיבור עמוק מאוד ושהוא ממש "מעריץ" של הנישה.

plush. מילת מפצח שיכולה לפתוח את הראש להרבה רעיונות
plush. מילת מפצח שיכולה לפתוח את הראש להרבה רעיונות

אז קיבלתי המון תוצאות מהחיפוש ותוצאה אחת ספציפית תפסה לי את העין – Dinosaur plush – בובת דינוזאור. אנשים מחפשים בגוגל בובת דינוזאור וסביר להניח שזה לא בשביל לקרוא על ההיסטוריה של הדינוזאורים. יותר הגיוני שהם כבר מכירים את נישת הדינוזאורים, מחוברים אליה ורוצים לרכוש בובות של דינוזאורים מכל מיני סיבות – אספנות, תחרויות, סתם לקשט את החדר וכ'ו. לא ראיתי שום סיבה אחרת הגיונית לחיפוש של הביטוי הזה על ידי אנשים והייתה לי אינטואיציה טובה לגביו.

dinosaur plush. ביטוי שתפס לי את העין
dinosaur plush. ביטוי שתפס לי את העין

אז… לכאורה מצאתי את הנישה המיוחלת שלי, לא?! ממש לא. אמנם ראיתי שאנשים מחפשים את זה ויש ביקוש לבובות דינוזאורים אבל מכאן וזה השלב הבא – צריך לעשות ולידציה ולהבין שהנישה באמת מבוקשת, רלוונטית, לא תחרותית מידי ובקיצור לקבל עליה אור ירוק.

איך בודקים אם יש היתכנות אמיתית להקים מותג איקומרס מיקרו ברנד בנישה שבחרתי?

את זה תגלו במאמר הבא בסדרה (:

יש לנו ניוזלטר!

תוכן עניינים

מאמרים חדשים

פוסטים נוספים

התורה השלמה למותגי איקומרס

המדריך הכי פרקטי שיגרום לך להטיס את מותג האיקומרס שלך לשמיים עם קידום אורגני ולייצר אלפי כניסות לאתר תוך כמה חודשים שימירו ללקוחות משלמים.

המדריך שיגרום לכם להרוויח יותר כל חודש!